۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۱۳۷۸۳
آیت‌الله شبستری در اختتامیه دوره آموزشی خبر نویسی خبرگزاری رسا:

مهارت‌های نویسندگی در حوزه‌های علمیه جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در دیدار طلاب شرکت کننده در کارگاه آموزشی خبرنویسی خبرگزاری رسا بر توجه به مهارت های نویسندگی در حوزه های علمیه تأکید کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در اختتامیه کارگاه آموزشی دو روزه خبرنویسی ویژه طلاب استان که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه توجه به مهارت های نویسندگی در حوزه های علمیه جدی گرفته نمی شود، عدم توانایی طلاب در نگارش برخی متون شایسته سربازان امام زمان(عج) نیست.

وی خاطر نشان کرد: دوره آموزشی خبرنویسی که به همت خبرگزاری رسا برگزار شد، فرصتی برای آشنایی طلاب با مهارت های نوشتاری و نگارشی بود که بایستی با تداوم برگزاری چنین کارگاه هایی در ارتقای دانش و دانایی طلاب همت گماشت.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اصول مهم در انتقال اخبار و اطلاعات را لازمه کار خبری در رسانه ها دانست و گفت: از همه مطبوعات و خبرگزاری ها این انتظار می رود که صحت را فدای سرعت در انعکاس اخبار نکنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر صداقت در انتقال اخبار گفت: مبالغه گویی به کذب نزدیک بوده و خلاف شرع و صداقت است، اصحاب رسانه و خبرنگاران باید از تحریف واقعیات و اخبار جلوگیری کرده و عین مطالب را به مخاطبان منتقل کنند.

آیت الله شبستری با بیان این که خبرنگاران نباید اخبار یأس‌آور را نقل کنند، گفت: در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و آرامش است، نباید تعدادی از بنگاه های خبری با تشویش اذهان، مردم را از نظام اسلامی مایوس کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید با دلیل و منطق ضرورت وحدت ملی و یکپارچگی امت اسلامی را مطرح و تقویت کنند، دامن زدن به مسائل قومیتی دشمن شادکن و به ضرر نظام است.

امام جمعه تبریز در پایان با تقدیر از فعالیت های خبری دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار و فعالیت های حوزه های علمیه و روحانیت اظهار داشت: کار خبری در چنین رسانه ای، حساسیت های خاص خود را دارد، چراکه اگر خبر نادرستی منعکس شود، اعتماد عموم نسبت به روحانیت سلب خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان کارگاه آموزشی خبرنویسی و آشنایی با جنگ نرم طلاب استان آذربایجان شرقی با اعطای هدایایی تجلیل به عمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات