۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۷۸۵

اخبار کوتاه از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

خبرگزاری رسا ـ برگزاری برنامه های متوع فرهنگی، دینی و عقیدتی و همچنین برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس از مهمترین اخبار نمایشگاه کتاب تبریز است.
نمايشگاه کتاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پروزیر آژیده، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی منطقه شمال غرب کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی، سیاسی و دینی در کشور با هم عجین هستند، خاطر نشان کرد: مسائل فرهنگی و سیاسی ریشه در باورهای دینی ملت ایران دارند و این امر غیر قابل تفکیک از هم هستند.

آژیده با اشاره به بخش هایی از منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهندسی فرهنگی و تاکید بر لزوم پرداخت به مقوله های فرهنگی تصریح کرد: خوشبختانه توجه به مسائل فرهنگی در استان آذربایجان شرقی در جهت منویات و توصیه های رهبر معظم انقلاب است، که نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز دلیلی بر این ادعا است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعامل و همکاری مسؤولان استان در برنامه های فرهنگی گفت: اعتقاد به کار فرهنگی نزد مسؤولان استان مقوله ای حائز اهمیت است که نمونه آن در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تجلی یافته است.

وی عرضه تازه های نشر را امتیاز مهم نمایشگاه کتاب تبریز دانست و افزود: حضور پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی و همچنین استقبال گسترده دانش آموزان همزمان با ماه مهر امتیاز منحصر به فرد برای نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است.

برگزاری نمایشگاه کتاب، مطالبه جدی مردم است

محمود چمنی، فرماندار تبریز اظهار داشت: تبریز همواره در طول تاریخ به عنوان مهد فرهنگ، هنر و ادب و همچنین خاستگاه فرهیختگان و نویسندگان مطرح بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تبریز جایگاه برجسته ای در آثار مکتوب داشته و دارد، از این رو با ایجاد بستر مناسب برای نشر و اتخاذ تمهیدات مناسب می توان پاسخگوی نیاز معرفتی نسل جوان جامعه بود.

وی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تصریح کرد: برگزاری سالانه نمایشگاه بین اللمللی کتاب تبریز به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مردم فرهنگ دوست استان مطرح است.

چمنی ارائه یکصد هزار عنوان کتاب در نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز را نشانه اقبال مردم به این نمایشگاه نسبت به دیگر های نمایشگاه های کتاب در سایر استان ها دانست و گفت: این نمایشگاه نه تنها رویداد بزرگ فرهنگی منطقه محسوب می شود، بلکه محملی برای تبادل نظر و هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر و ادب کشور به شمار می رود.

فرماندار تبریز با اشاره به نقش نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: ارایه تازه های نشر و آثار فاخر در این نمایشگاه عامل مهم استقبال عموم مردم از این رویداد فرهنگی در منطقه شمال غرب است.

نمایشگاه کتاب تبریز جشنواره بزرگ فرهنگی منطقه است

علی محرمی، مسوول برنامه های جنبی نهمین نمایشگاه کتاب تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب با توسعه تسهیلات و ایجاد بستر مناسب برای حضور ناشران و نویسندگان زمینه را برای گسترش فرهنگ دینی و ملی فراهم می آورد.

وی افزود: استقبال جوانان از نمایشگاه و برنامه های جنبی فرهنگی آن نشانگر شور، نشاط و علاقه جامعه جوان ایران به رشد، ترقی و محوریت علم، دانش و خرد است.

وی گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که همه ساله برای رونق بازار کتاب،‌صنعت نشر و مبادله تجارب برگزار می شود، امسال نیز با تدابیر متولیان فرهنگی استان گام در مسیری می گذارد تا گره از مشکلات عرصه کتاب و کتابخوانی بگشاید.

محرمی راه اندازی غرفه پاسخگویی به شبهات دینی، مسابقه کتبی با موضوع نماز، غرفه قرآن بخوانید جایزه بگیرید ویژه کودکان، ختم قرآن کریم و میز تصحیح قرائت قرآن ،برگزاری کارگاه نقاشی و خوشنویسی، پخش فیلم و انیمیشن کودکان، کارگاه آموزش خوشنویسی با خودکار، ایستگاه کاریکاتور، نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس، نمایشگاه عکس نماز و نیایش، ایستگاه نقاشی با موضوع عفاف و حجاب، نمایشگاه عکس طبیعت و تبریز قدیم را از برنامه های جنبی این نمایشگاه عنوان کرد.

به گفته وی برگزاری نشست های مختلف ادبی، فرهنگی، عقیدتی و مذهبی از جمله دیگر برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب تبریز خواهد بود.

نمایشگاه عکس دفاع مقدس در تبریز گشایش یافت

همزمان با هفته دفاع مقدس، آثار استاد بهزاد پروین قدس، عکاس دوران هشت سال جنگ تحمیلی در طبقه فوقانی سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گشایش یافت.

هفتاد تصویر از شهدای لشکر 31 عاشورا، تفحص، غواصان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در این نمایشگاه به معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

بهزاد پروین قدس گفت: استقبال مردم فرهنگ دوست تبریز و استان های همجوار از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نشان از موفقیت و کیفیت مطلوب این رویداد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری فرهنگی نمایشگاه کتاب تبریز فراتر از منطقه است، گفت: حضور ناشران متعدد و متعبر داخلی و خارجی از یک سو و استقبال کم نظیر مردم آذربایجان از سوی دیگر این مساله مهم را نوید می دهد، که نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز جایگاه خود را در معادلات فرهنگی کشور پیدا کرده است./935/د102/س

ارسال نظرات