۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۳۷۸۸
با حضور شاعران بین المللی؛

تازه های شعر رضوی در ارومیه ارائه می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تازه های شعر رضوی روزهای سیزدهم و چهاردهم مهر ماه در ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در ارومیه ارائه می شود.
شعر
حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در حاشیه جشنواره نام ها و نشانه های رضوی ایران و جهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری روزهای سیزدهم و چهاردهم مهر ماه در ارومیه برگزار می شود.

وی گفت: یکی از برجسته ترین اهداف برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فعالیتهای مرتبط با سیره اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: در این جشنواره تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی تجلیل شده و بر انتشار آثاری با محتوا کمک خواهد شد.

به گفته این مقام مسؤول، بالغ بر ۴۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی ارسال شده که این تعداد نسبت به سال قبل هفتاد درصد فزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه از مجموع آثار ارسالی، 250 اثر مرتبط با جشنواره و بقیه در بخش های جنبی است، تصریح کرد: از این آثار 187 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافته که سی اثر از کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان و بقیه آثار متعلق به شاعر کشورمان است.

حجت الاسلام کریمی افزود: بیشتر آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در قالب کلاسیک و شصت درصد شرکت کنندگان شعراء جوان هستند.

وی در پایان به برنامه های جنبی جشنواره شعر رضوی اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در 150 مسجد استان، پخش مستقیم برنامه ها از شبکه سحر، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان و جشنواره موسیقی رضوی از برنامه های جنبی این جشنواره است./936/پ202/س
ارسال نظرات