۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۱۳۸۱۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

پرچمداری تشیع به برکت ترویج فرهنگ رضوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به نقش هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان گفت: بیداری و پرچمداری تشیع به برکت فرهنگ رضوی است که ارمغان بهتر زیستن و دوری از ظلم و استکبار وخیانت را به بشر اهدا می کند.
 امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی ن‍‍ژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، عصر روز گذشته در نشست خبری دهه کرامت این مرکز، سفر امام رضا(ع) به ایران را نقطه عطفی در تاریخ اسلام دانست و گفت: امروز بیداری و پرچمداری تشیع و ارادتمندی به اهل بیت(ع) به برکت فرهنگ رضوی است و ایران اسلامی تنها کشوری است که افتخاردارد فرهنگ رضوی را به جهانیان به عنوان ارمغان بهتر زیستن و دوری از ظلم و استکبار وخیانت به بشریت اهدا کند.

وی افزود: تردیدی نیست که این توفیق به برکت سفر امام و بارگاه ملکوتی ایشان و امامزادگان گرانقدر در اقصی نقاط کشور میسر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به برنامه های این اداره در ایام دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برنامه محوری این مرکز«با کاروان کرامت»، در شب میلاد امام رضا(ع) در 40 بقعه و با سخنرانی خطبای برجسته کشوری و استانی، قرائت قران قاریان برجسته استان، شعرخوانی ومدیحه سرایی، برگزاری مسابقه کتابخوانی راه دل با همکاری صدای خراسان(ویژه زائرین بقاع متبرکه) و نورافشانی در هشت امامزاده برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام گنابادی ن‍‍ژاد با اشاره به اجرای ویژه برنامه کریمه جهت دختران به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در هففتم و هشتم مهرماه تصریح کرد: برنامه قرائت دعای ندبه در 40 بقعه متبرکه نیز با عنوان «راز دل» 15 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی، برگزاری ویژه برنامه «شیدایی خورشید» در ده سرخ ملک آباد، میزبانی ده اردوهای فرهنگی زیارتی طلاب، دانشجویان و دانش آموزان، هماهنگی با حسینیه ها جهت اسکان کاروان های زیارتی دهه کرامت، اعزام هشت مبلغ به امامزاده های پیرامون مشهد و جاده های اصلی منتهی به مشهد به منظور ارائه برنامه های آداب و احکام زیارت به کاروان های زیارتی، افتتاح هشت غرفه عرضه محصولات فرهنگی درهشت بقعه متبرکه در آرامگاه اباصلت، نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، قوچان، میامی و طرقبه را از دیگر برنامه های دهه کرامت عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه برخی امامزادگان با وجود اینکه ازمستندترین و معتبرترین بقاع هستند بسیار مطلوم وگمنام واقع شده اند، به طرح میقات الرضا(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: چهار بقعه متبرکه امامزاده سلطان ابراهیم در شهر کهنه قوچان، علامه بهلول در گناباد، امامزاده یحیی در باغشن نیشابور و امامزاده علی اصغر در داورزن سمنان به عنوان میقات الرضا(ع) در حال بازسازی یا تکمیل عملیات عمرانی هستند.

وی یادآور شد: 15 بیلبورد تبلیغاتی نیز به منظور معرفی اماکن رفاهی زیارتی تاکنون در جاده های منتهی به مشهد مقدس نصب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همچنین از آغاز نام نویسی سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در 20 شهرستان استان خبر داد و گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پروش 10 میلیون حافظ قرآن کریم، امسال نیز با تکیه بر اصل ارتقاءکمی وکیفی، مسابقات قرآن در مقاطع بزرگسالان وشکوفه ها برگزار خواهد شد./930/پ202/س
ارسال نظرات