۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۳۸۲۰

تأکید آیت الله شفیعی بر تدریس فقه حکومتی در حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری بر برگزاری کلاس فقه حکومتی در حوزه علمیه تاکید کرد.
درس خارج آيت الله شفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روزگذشته در آغاز درس خارج خود، هجوم گسترده و بی امان استکبار جهانی به معارف والای دینی به ویژه بحث امامت و ولایت را نشان از جایگاه رفیع این آموزه ها دانست و گفت: دفاع عالمانه و همه جانبه از معارف حقه مکتب تشیع به خصوص بحوث امامت و ولایت مسؤولیتی خطیر برای همگان به ویژه حوزه های علمیه می باشد.

حوزه علمیه نجف و قم به برکت اهل بیت در دنیای اسلام پر آوازه هستند

استاد درس خارج و اصول حوزه علمیه خوزستان با بیان این که جدیت و تلاش مخلصانه در مسائل علمی از ویژگی های حوزه های علمیه می باشد، ابراز داشت: پرآوازه بودن حوزه های علمیه نجف اشرف و قم المقدسه در دنیای اسلام از برکات ائمه عصمت و طهارت(ع) است.

نایب ریس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت زهد و پارسایی در میان طلاب علوم دینی، تصریح کرد: فضلاء و طلاب علوم دینی، چشم و چراغ مکتب تشیع و ملت ایران هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: فقه مکتب تشیع باید درعالی ترین سطح توجه و بهره برداری قرار گیرد چرا که فقه ائمه عصمت و طهارت(ع) برای شؤون دین و دنیای مردم کفی و وافی است.

تدریس فقه حکومتی در درس خارج و اصول علماء از تأکیدات رهبری است

آیت الله شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری به مقام معظم رهبری، بیان داشت: در این دیدار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای از علمای حوزه های علمیه خواستار تدریس فقه حکومتی و مسائل مهم و کلان نظام اسلامی را در درس های خارج بحث شدند و همچنین این مطالب را به افکار عمومی جامعه به ویژه دانشمندان و فرهیختگان انتقال دهند و با مباحث فقهی، نیازهای نظام اسلامی را پاسخگو باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان به برگزاری جلسات اخلاق و بهره گیری از روایات اخلاقی معصومین درحوزه های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: همه ارکان و اعضای حوزه های علمیه جهان اسلام باید به بحث اخلاق اهتمام داشته باشند./9463/پ202/ص
ارسال نظرات