۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۱۳۸۲۳

جشنواره قرآنی مدهامتان در مساجد آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین دوره جشنواره قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، با شرکت بیش از 100 نفر در کانون علامه طباطبایی مسجد نور تبریز برگزار شد.
قرائت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مرحله استانی، جشنواره قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان "مدهامتان" با شرکت بیش از 100 نفراز علاقه مندان و حافظان و قاریان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد.

این جشنواره قرآنی در هفت رشته و همزمان با دهه کرامت از سوی دبیرخانه هماهنگی کانوهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و با مدیریت کانون علامه طباطبایی تبریز برگزار شد.

دراین دوره از جشنواره بیش از یکصد نفر در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان ،تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و قرائت حمد و سوره و اذکار نماز از اول صبح تا نماز مغرب و عشا به رقابت پرداختند.

یاد آور می شود، این جشنواره با هدف استعداد سنجی و شناسایی چهره های برتر قرآنی، ایجاد زمینه رقابت سالم و سنجش توانایی تخصصی قاریان و حافظان و همچنین ترویج فرهنگ قرآنی باشد.

مسابقه مفاهیم قرآن و نهج البلاغه نیزبه صورت کتبی و حضوری درکنار این جشنواره رشته ها اجرا شد.

قابل ذکر است، در پایان نفرات برتر هریک رشته های قرائت، ترتیل ، حفظ، تفسیر، اذان در صورت کسب 70 از 100 امتیاز به مرحله کشوری که در استان زنجان برگزار خواهد شد، معرفی و اعزام می شوند.

همچنین افراد زیر 16 سال رشته اذان، ترتیل، مفاهیم، صحیح خوانی اذکار نماز و حفظ یک و سه جزء به همراه سه نفر برتر هر یک از رشته ها طی مراسمی در مرحله استانی تجلیل می شوند و مرحله کشوری نخواهند داشت./935/د103/س
ارسال نظرات