۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۳۸۵۹
عضو خبرگان رهبری:

فرهنگ رضوی با روح و جان ملت ایران ایران آمیخته شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که فرهنگ رضوی با روح و جان ملت ایران آمیخته شده است، خاطرنشان کرد: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید زمینه جهانی شدن این فرهنگ ناب اسلامی را فراهم کنند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در ششمین جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) که در ساری برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت به برگزاری موفق این جشنواره در سال های گذشته در استان اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) زمینه را برای آشنایی بیشتر جوانان با اندیشه های آن حضرت فراهم کرده است.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) دارای آثار و برکات فراوانی در زندگی ما هستند و هدف اصلی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) باید گسترش فرهنگ رضوی در کشور باشد، اظهار داشت: هرچه این گونه جشنواره‌ها و جلسات فرهنگی و مذهبی در جامعه بیشتر شود در تحکیم اعتقادات و اخلاق جامعه می‏تواند مؤثرتر باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که فرهنگ رضوی با روح و جان ملت ایران آمیخته است، خاطرنشان کرد: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید زمینه جهانی شدن این فرهنگ ناب اسلامی را فراهم کنند.

آیت الله طبرسی با بیان این که ملت ایران پیوند عمیق فطری با هشتمین امام شیعیان دارند، افزود: باید تلاش شود تا فرهنگ رضوی در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، ملت ایران مدافع و پیرو حقیقی فرهنگ رضوی معرفی کرد و با بیان این که این ملت با تکیه برهمین فرهنگ اصیل در برابر همه توطئه های دشمنان نظام ایستادگی کردند، بیان داشت: امام رضا(ع) برای ملت ایران یک نعمت بزرگی است که همه باید قدر ایشان را بدانیم.

وی، شناخت عمیق سیره اهل بیت(ع) و هشتمین خورشید ولایت و کسب درس های عملی زندگی از آن امام همام را بهترین راه برای برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: نسل جوان جامعه امروز نیازمند الگویی مناسب برای آینده خود است که شناخت صحیح از سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا می تواند بهترین الگو برای نسل جوان باشد.

آیت الله طبرسی با بیان این که پیوند قلبی ملت ایران با ولایت در سه دهه اخیر حافظ و پشتیبان این نظام دینی بوده است، بیان داشت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تبعیت خود از ولایت را به همه دنیا نشان دادند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حرکت در مسیر ولایت را عامل اقتدار و عظمت نظام اسلامی در عرصه های داخلی وبین المللی دانست وبیان داشت: اگر امروز ایران اسلامی در دنیا از عزت برخوردار است به برکت نقش آفرینی های ولایت و رهبری است که همه ما باید قدردان آن باشیم.

آیت الله طبرسی همچنین به هشت سال دفاع مقدس و حضور گسترده ملت ایران در جبهه های جنگ اشاره کرد و گفت: تقوا، توکل به خدا و تبعیت از ولایت فقیه مهم ترین عامل پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان نظام پس از شکست در عرصه های نظامی به جنگ نرم علیه نظام اسلامی روی آورده و همه توان و سرمایه خود را در جهت تضعیف ارزش های دینی در جامعه به کار گرفته است، گفت: با وجود همه این تلاش، امروز شاهد تقویت باورهای دینی در سطح اجتماع هستیم.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با ابراز خرسندی از برگزاری ششمین جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) به میزبانی مازندران گفت: نهادینه کردن فرهنگ ناب رضوی باید مهم ترین هدف این جشنواره باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات