۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۸۶۷

همایش گفتمان اسلام و مسیحیت‌ در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش یک روزه گفتمان اسلام و مسیحیت با محوریت موضوع چگونگی آشنایی و تشرف پروفسور محمد لگنهاوزن به دین مبین اسلام در تبریز برگزار شد.
محمد لگنهاوزن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پروفسور محمد لگنهاوزن امروز در همایش یک روزه گفتمان اسلام و مسیحیت که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: هیچ یک از پیروان مسیحیت در مذاهب سه گانه آن بر سر اصول توافقی حاصل نمی کنند، شدت اختلاف در بین مذاهب مسیحی به قدری است که پیروان آنها همدیگر را تکفیر می کنند.

وی ادامه داد: آنچه مسیحیان با عنوان کتاب مقدس یا انجیل در دست دارند مجموعه ای از روایات است که از نظر اسنادی محل مناقشه است، اما در اسلام به ویژه فقه اسلامی هر روایتی مورد استفاده علما قرار نمی گیرد مگر آن که سندیت و وثوق آن از نظر راوی مورد تایید قرار گیرد.

لگنهاوزن با تاکید بر روش های عقلائی و مباحثه برای اثبات حقانیت اسلام و تشیع تصریح کرد: بیان دلیل و ارائه پاسخ منطقی به جوانان یا علاقه مندان به دیگر ادیان، موثرترین و کارآمدترین روش در مواجهه با انحرافات فکری است.

وی در ادامه با تشریح دلایل تشرف خود به دین مبین اسلام گفت: هدف من فقط کار علمی درباره اسلام بود و کنجکاو بودم که مسلمانان چطور فکر می کنند، ولی به صورت ناخواسته هر چه بیشتر تحقیق می کردم بیشتر به اسلام علاقه مند می شدم.

همچنین حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: این گفتمان با هدف آشنایی بیشتر جوانان با ابعاد و ویژگی های دین مبین اسلام و بررسی و تبیین ابعاد مختلف این دین آسمانی به عنوان یک دین کامل ترتیب یافته است./935/پ203/س
ارسال نظرات