۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۳۹۰۴
عضو هیأت رییسه مجلس:

ظرفیت فرهنگی حوزه های علمیه به جامعه معرفی شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه کتاب و مطبوعات تبریز گفت: امروز نیازمند شناساندن ظرفیت های بالای موجود در مدارس علمیه در مسائل فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی جامعه هستیم.
بازديد عضو هيئت رئيسه مجلس از غرفه خبرگزاري رسا محمد حسين فرهنگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، امروز در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در ششمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار داشت: فعالیت های خبری دفتر شمال غرب خبرگزاری در تبریز بازخورد مطلوبی در جامعه حوزوی آذربایجان داشته است.

وی با بیان اینکه مردم دوستدار آگاهی از فعالیت ها و اخبار حوزه های علمیه هستند، تصریح کرد: امروز نیازمند شناساندن ظرفیت های بالای موجود در مدارس علمیه در مسائل فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی جامعه هستیم.

فرهنگی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر چگونگی احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه تبریز گفت: برای این منظور بایستی زمینه های لازم برای بازگشت علما و استادان برجسته آذربایجانی هجرت کرده به قم، مشهد و نجف و دیگر حوزه های علمیه کشور به تبریز فراهم شود.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: گسترش مدارس علمیه و افزایش کر سی های درس خارج نیز عامل مهمی در جذب طلبه از استان های همجوار و حتی خارج از کشور خواهد بود، چنان که در گذشته نیز چنین بوده است.

وی با بیان اینکه مجلس رویکرد حمایتی در توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران سراسر کشور دارد، گفت: برای این منظور بودجه مناسبی برای توسعه مدارس علمیه در اختیار مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور قرار می گیرد که به تناسب ظرفیت ها در اختیار مراکز مدیریتی استان ها قرار می گیرد.

فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بسط و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: موضوع کتاب در راس مسائل فرهنگی کشور قرار دارد و نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین رخداد فرهنگی منطقه می تواند زمینه ساز تعالی و بالندگی فرهنگ در این خطه باشد.

وی کیفیت کتب ارائه شده در نهمین نمایشگاه کتاب تبریز را درحد مطلوب عنوان کرد و گفت: نمایشگاه کتاب به عنوان حرکتی ارزشمند در جامعه موجب ایجاد نهضت عمومی مطالعه می شود.

فرهنگی روشنگری، آگاهی بخشی و بصیرت دهی را از دیگر شاخصه های نمایشگاه کتاب تبریز عنوان کرد و گفت: نمایشگاه کتاب تبریز نمودی از ظرفیت و توانمندی بالای فرهنگی منطقه است./935/پ202/س
ارسال نظرات