۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۹۲۰
معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه علمیه:

خدمت به مردم ماهیت وجودی طلاب و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: فضیلت وجودی روحانیت به عنوان یک قشر تأثیرگذار در جامعه اسلامی این است که خدمتگذار مردم باشد.
حجت الاسلام موسوي معاون تأمين اجتماعي مرکز خدمات حوزه
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام موسوی، معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور امروز در مراسم تودیع ومعارف مدیر جدید مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران که در ساری برگزار شد، گفت: فضیلت وجودی روحانیت به عنوان یک قشر تأثیرگذار در جامعه اسلامی این است که خدمتگذار مردم باشد.

وی، خدمتگذاری را ماهیت وجودی طلاب و روحانیان دانست و با بیان این که این مسأله یک امرعجین شده در وجود روحانیت است، افزود: اگر طلبه ای خود را از این ماهیت خالی کند بداند که در دایره روحانیت وارد نشده است.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری ازسخنان خود با بیان این که یک طلبه باید احساس کند که برای نوکری امام زمان(عج) آمده است، افزود: طلاب باید بدانند که این لباسی که برتن دارند، لباس خدمت گذاری به حضرت ولی عصر(عج) است.

معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که اگر طلبه ای خدای ناکرده برای تأمین رفاه و آسایش خانواده خود دراین عرصه وارد شده سخت مسیر را اشتباه آمده است، بیان داشت: مسیری که یک طلبه در آن قدم می گذارد، مسیر خدمت است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امروز مسؤولیت روحانیت در جامعه بسیار خطیراست، ادامه داد: باید توجه به هجمه های گسترده ای که غرب علیه ارزش های دینی ما در پیش گرفته، نقش حوزه و روحانیت در جامعه باید پررنگ تر باشد.

وی با بیان این که امروز دنیای غرب بنیان های فکری تشیع را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: آنها با استفاده از ماهواره و اینترنت در تلاش هستند پایه های اعتقادی جامعه به ویژه نسل جوان را سست کنند.

معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که امروز نسل جوان ما مورد تهدید جدی دشمنان قرار گرفته اند، تصریح کرد: شبهات گسترده در حال حاضر از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه ترویج می شود و این وظیفه روحانیت است که با حضور بیشتر در اجتماع به این شبهات پاسخ دهد.

وی با بیان این که دشمنان از صدور آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و امام راحل هراسان هستند، افزود: امروز خیزش های مردمی که در نقاط مختلف دنیا به ویژه خاورمیانه مشاهده می شود برگرفته ازهمین آرمان های انقلابی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که آرمان های انقلاب اسلامی منافع استکباری غرب را به خطر انداخته است، گفت: آنها همه توان و سرمایه خود را برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به دنیا به کار گرفته اند./950/پ202/س
ارسال نظرات