۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۱۳۹۳۲

حجت‌الاسلام ارسطا استعفا کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارسطا، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی از پذیرش استعفایش از سوی رییس دفتر تبلیغات خبر داد.
حجت الاسلام ارسطا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد ارسطا، رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) و معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز آموزش حوزوی امام رضا (ع) از پذیرش استعفایش از سوی حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: مسؤولیت بار امانتی است که به دوش افراد می‌گذارند و پس از مدتی باید آن را به فرد صلاحیت‌دار دیگری تحویل دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به آیه 117 سوره هود اشاره کرد و گفت: این آیه دو نوع تفسیر شده است که با توجه به یکی از این تفاسیر، آیه را اینطور معنا می‌کنند «اگر اهل یک سرزمینی مشرک هم باشند مادامی که در میان خود به عدالت رفتار کنند و اصلاح‌گر باشند خداوند ساکنان آن را هلاک نمی کند.»

رییس دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام با بیان اینکه مصلحان دارای مراتب مختلف هستند ادامه داد: در آیات قرآن داریم کسانی که متمسک به قرآن و برپا دارنده نماز هستند مصلحند. این مرحله عالی اصلاح است ولی مرحله مادون آن برقراری عدالت است که ممکن است در جوامع مشرک هم بوجود آید و آنها را از هلاکت نجات دهد.

حجت الاسلام ارسطا افزود: بر اساس این تفسیر در می‌یابیم که اصلاح مایه نجات است و ملتی بقا دارد که اصلاح‌گری کنند نه اینکه فقط صالح باشند./928/پ203/ع


ارسال نظرات