۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۹۴۰

ساخت فیلم سینمایی سردار هور در اهواز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ ساخت نمادین فیلم سینمایی سردار هور شهید علی هاشمی با حضور معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهواز آغاز شد.
شهيد علي هاشمي سردار شهيد علي هاشمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم آغاز ساخت فیلم شهید علی هاشمی، سردار هور، روز گذشته با حضور جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دیگر مسؤولان محلی و نظامی خوزستان برگزار شد.

ساخت سالیانه یک فیلم دفاع مقدس در خوزستان

در بخش نخست این مراسم، شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دلایل لزوم تکریم شهدا و رشادت های آنان پرداخت و گفت: دفاع مقدس هویت و فرهنگ ما است که عزت، استقلال و شرف ما را به همه دنیا نشان داد؛ از این رو اگر این رشادت های شهدای عزیز نبود قطعا آرامش و امنیت جامعه مختل می شد.

وی با بیان اینکه باید فیلم و تاریخ نگاری دفاع مقدس در همه حوزه ها گسترش پیدا کند، اظهار داشت: عده ای تلاش می کنند حقیقت دفاع مقدس را به فراموشی بسپارند و فیتیله این سینما را آنقدر پایین بکشند که خاموش شود و گروهی نیز تلاش می کنند که حرکت دفاع مقدس را تحریف کنند.

شمقدری با بیان اینکه ما باید در این مسیر کار کنیم تا تاریخ انقلاب و دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود، تصریح کرد: آمادگی داریم با فیلمسازان همکاری کنند و فیلمنامه و فیلمساز خوب موجود باشد، سالی 1 فیلم در حوزه دفاع مقدس در استان خوزستان ساخته شود.

تأثیر رشادت ها و حماسه های شهدا در تحکیم پایه های نظام اسلامی ایران

در بخش دیگری از این مراسم استاندار خوزستان تصریح کرد: خوزستان در دور آخر سفر هیئت دولت توانست یکی از بهترین بسته‌های فرهنگی به لحاظ محتوا و تنوع در موضوعات را ارائه دهد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بسته فرهنگی شناخت و تجلیل از نخبگان خوزستانی است به گونه‌ای که باید ظرف پنج سال به طور میانگین برای 10 نفر از سرداران کنگره برگزار شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 600 یادواره در استان برگزار شد، ادامه داد: تاکنون کنگره هایی که بتواند تمام ابعاد شخصیت های این بزرگواران را نشان دهد برگزار نکردیم؛ از این رو نوشتن فیلمنامه‌ای که روایتگر زندگی این بزرگان باشد، قطعاً تاثیرگذار‌تر و ماندگار‌تر خواهد بود.

استاندار خوزستان افزود: پرداختن به روایتگری زندگی و ایثارگری‌های شهدا، در دستور کار قرار گرفته و فیلمنامه تعدادی دیگر از سرداران شهید نیز برای سال 91 در حال آماده شدن هستند.

وی تصریح کرد: رشادت‌ها و حماسه‌های شهدای ما در دوران دفاع مقدس در تحکیم و پایداری پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر بود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: با گذشت زمان بیشتر به این نکته پی می‌بریم که دوران دفاع مقدس تا چه اندازه در پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی مؤثر بوده است. وجود مؤثر افرادی مانند شهید «علی هاشمی» تنها محدود به خدمات این افراد در دوران دفاع مقدس نیست، بلکه بازگشت پیکر این شهید پس از سال‌ها موجب ایجاد فضای معنوی در خوزستان شده است.

در بخش پایانی این مراسم حجت الاسلام سپهر با اشاره به آغاز ساخت فیلم سینمایی سردار هور شهید علی هاشمی، افزود: نام این فیلم که قرار است به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر شادروان کارگردان برجسته خوزستانی جلوی دوربین برود،"مرغابی دشت سرخ" است که این نام در یکی از پیام های شهید در اسارت به خانواده اش از زبان شهید برده شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: مفتخریم که جنگ نه تنها در خوزستان بود بلکه بخش عمده ای از آن توسط فرزندان این مرز و بوم از جمله سردار هاشمی، سردار بقایی و جهان آرا مدیریت شد./9461/پ202/ص
ارسال نظرات