۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۹۷۲
آیت‌الله مکارم شیرازی:

واژه انتظار بدون تلاش برای پیاده کردن صلح، امنیت و عدالت جهانی بی‌محتوا است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی هماهنگی کامل فعالیت‌های منتظران امام عصر‌(عج) با برنامه‌های جهانی آن مصلح بزرگ را ضروری و واژه انتظار را بدون تلاش برای پیاده کردن صلح، امنیت و عدالت جهانی، بی‌محتوا دانست.
آيت الله مكارم شيرازي آيت الله مكارم شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به دومین همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی، با بیان این‌که انتظار انسان را از غوطه‌ور شدن در فساد و تباهی که لازمه ناامیدی و یأس است حفظ و به سازندگی، آمادگی و خودسازی بیشتر دعوت می‌کند، انتظار را بدون هماهنگی کامل با برنامه‌های مصلح جهانی لفظی بی‌مفهوم دانست.

وی افزود: اندیشه ظهور یک مصلح بزرگ برای جهان انسانی در آموزه‌های تمام انبیای الهی بوده است و همگی آنها امت‌های خود را به چنین ظهوری بشارت ‌داده‌اند و در انتظار آن بوده‌اند، اما این اندیشه در آموزه‌های اسلامی بسیار شفاف‌تر و پررنگ‌تر مطرح است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که قرآن مجید نیز اشارات روشنی به این اندیشه دارد، اظهار داشت: روایاتی که درباره ظهور مهدی‌ موعود(عج) در آخرالزمان از پیامبر اکرم‌(ص) رسیده به اعتراف دانشمندان اهل سنت در حد تواتر بوده و در روایات اهل بیت‌(ع) نیز مسأله ظهور عمیق‌تر و پربارتر مطرح شده است.
  
وی تصریح کرد: بر اساس روایات اهل بیت‌(ع) مسأله ظهور آن مصلح بزرگ در آخرین و مهم‌ترین فصل ولایت قرار گرفته است و هر اندازه فساد، ظلم و بیدادگری در جهان بیشتر شود، امید و انتظار به آن ظهور بزرگ فزون‌تر می‌گردد و این امید و انتظار نیز آثار مهمی به دنبال دارد.
 
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که امید و انتظار مسلمانان را از غوطه‌ور شدن در فساد و تباهی که لازمه ناامیدی و یأس است حفظ و به سازندگی، آمادگی و خودسازی بیشتر دعوت می‌کند، اظهار داشت: تا هماهنگی کامل با برنامه‌های جهانی آن مصلح بزرگ نباشد انتظار به یقین لفظی بی‌مفهوم است.

وی واژه انتظار را بدون تلاش در پیاده کردن صلح، امنیت و عدالت جهانی که هدف اصلی امام زمان‌(عج) است، بی‌محتوا دانست و گفت: از واژه انتظار باید معنی صحیح حدیث معروف «المنتظر لامرنا کالمتشحّط بدمه فى سبیل الله» که منتظران را هم‌ردیف شهیدان راه خدا می‌شمرد روشن ‌شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از این پیام خود خواستار پژوهش‌هایی فرهیختگان برای عمق بخشیدن به مسأله انتظار و کاربردی کردن آن شد و افزود: فصل جدیدی را در جامعه به ویژه برای جوانان بگشاییم تا از این طریق سربازان شجاع و صالحی برای آن حضرت و مصداق «وجعلنا من المجاهدین بین یدیه» باشیم.
 
یادآور می‌شود، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ابتدای این پیام برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا‌(ع) را به همه حاضران به ویژه دست‌اندرکاران و تمام مسلمانان خاصه شیعیان و پیروان مصلح بزرگ جهانی حضرت مهدی‌(عج) تبریک و تهنیت گفت.

گفتنی است، دومین همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی در قالب نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا‌(ع)، امروز 12 مهر ماه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و در سالن همایش‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد. /920/پ202/ج

ارسال نظرات