۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۹۹۳
دادستان تبریز:

تبلیغ باورهای دینی عامل مهمی در پیشگیری از وقوع جرم است

خبرگزاری رسا ـ دادستان تبریز در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات تبریز تبلیغ باورهای دینی را مهم ترین عامل در پیشگیری از وقوع جرم دانست.
موسي خليل اللهي، دادستان عمومي و انقلاب تبريز
موسی خلیل الهی، دادستان تبریز، امروز در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های تبریز اظهار داشت: ترویج زیبایی های دین و انعکاس اخبار امیدوار کننده می تواند مهم‌ترین رسالت اصحاب رسانه و مطبوعات در کاهش جرائم و بزهکاری باشد.

وی انعکاس اخبار حوزه و روحانیت از سوی خبرگزاری رسا را حرکتی مبارک در سال های اخیر دانست و گفت: متاسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با وجود توسعه حوزه های علمیه و گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی روحانیت، اخبار این قشر تاثیرگذار و فرهیخته مهجور واقع شد که امروز با فعالیت خبرگزاری رسا تا حدود زیادی شاهد رفع این معضل بوده ایم.

خلیل الهی در ادامه تبلیغ باورهای دینی را مهم‌ترین عامل در پیشگیری از وقوع جرم دانست و خاطرنشان کرد: خبرگزاری رسا نقش بسزایی در ترویج آموزه های دینی و مطالبات رهبر معظم انقلاب داشته است، افزون بر این‌که آثار و نتایج دراز مدت اخبار این حوزه یکی از عوامل کاهش جرائم در استان بوده است.

دادستان تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار آشنایی اصحاب رسانه و خبرنگاران با قانون شد و تصریح کرد: بی شک فعالیت رسانه ای خبرنگاری که آشنا به مواد قانونی است، مطلوب تر از خبرگزاری خواهد بود که از حقوق فردی و اجتماعی بی خبر است.

وی در ادامه برگزاری پرشور و استقبال کم نظیر مردم استان های شمال غرب کشور از نمایشگاه کتاب تبریز را نشان از ظرفیت بالای فرهنگی منطقه آذربایجان دارد و اظهار داشت: حضور ناشران برگزیده داخلی و خارجی، استقبال مخاطبان تخصصی، ارائه تازه های نشر و همچنین برگزاری همزمان ششمین نمایشگاه مطبوعات استان ویژگی های خاص این رویداد فرهنگی کشور محسوب می شود.

دادستان تبریز با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: به هر میزان که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه افزایش یابد، به همان میزان با کاهش جرائم و معضلات اجتماعی رو به رو خواهیم.

وی افزود: میانگین میزان مطالعه در کشور رابطه مستقیم با کاهش جرائم و پیشگیری از بزهکاری دارد، اعتقاد بر این است هزینه در حوزه فرهنگ، عین سرمایه گذاری است و در تحقق این مساله بایستی از تنگ نظری ها به دور بود./935/پ202/س
ارسال نظرات