۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۹۹۹
آیت الله طبرسی:

فرهنگ عفاف و حجاب با بخشنامه و همایش نهادینه نمی شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که موضوع عفاف و حجاب با حرف و سخنرانی نهادینه نخواهد شد، افزود: نماد و شعار برای ترویج مسأله عفاف در جامعه خوب است، اما نباید یک اصل باشد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم آغاز به کار دومین نمایشگاه عفاف استان که در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد، با بیان این که بهترین الگو برای همه ما اسلام است، گفت: در مقوله عفاف و حجاب باید به الگوهای اسلامی مراجعه کنیم.

وی با بیان این که موضوع عفاف و حجاب با حرف و سخنرانی نهادینه نخواهد شد، افزود: نماد و شعار برای ترویج مسأله عفاف در سطح جامعه خوب است، اما برای ما یک اصل نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نباید انتظار داشته باشیم مقوله عفاف و حجاب در جامعه تنها با برگزاری سمینار و نمایشگاه نهادینه شود، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب باید همیشگی و مستمر باشد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که کارهای دینی نباید مقطعی باشد، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه عفاف و حجاب به دنبال حصول نتیجه هستیم باید به صورت زیربنایی در این مسیر قدم برداریم.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز هزاران شبکه اینترنتی و ماهواره ای علیه ارزش های دینی و اسلام تبلیغ می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر شبکه های تبلیغی دنیا در اختیار صهیونیست ها است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که صهیونیست امروز از همه ابزارها و امکانات رسانه ای دنیا در جهت تضعیف اسلام ناب استفاده می کنند، بیان داشت: هدف همه آنها نابودی کامل اسلام ناب در دنیا است.

آیت الله طبرسی بر سرمایه گذاری بیشتر در حوزه دینی و فرهنگی تأکید کرد و با گلایه از تخصیص‌نیافتن مناسب اعتبارات فرهنگی امسال به استان، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از طرح های فرهنگی که از سوی دولت در استان مصوب شد به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار ابتر باقی مانده است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که اجرای طرح های فرهنگی باید با هدف گذاری مناسب در کشور همراه باشد، تصریح کرد: اگر یک برنامه درکشور از پشتوانه مناسبی برخوردار نباشد به یقین در اجرا نیمه کاره باقی خواهد ماند.

وی، هماهنگی لازم در اجرای‌های برنامه های فرهنگی در سطح کشور را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های متولی امر فرهنگی باید نسبت به حسن اجرای این گونه طرح ها هماهنگی لازم را داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری ازسخنان خود از وضعیت نامناسب خیابان های سطح شهر انتقاد کرد و گفت: این که دیگر یک کار فرهنگی نیست که مسؤولان توجه نمی کنند، رسیدگی به وضعیت شهر یک وظیفه مهم است که باید دنبال شود./950/پ202/س
ارسال نظرات