۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۱۴۰۰۸
امام جمعه بابل:

حوزه علمیه در خط مقدم تعلیم و تربیت دینی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با اشاره به این که کلام نافذ حوزویان در جلسات تبلیغ چهره به چهره تأثیر گذاری دو چندانی دارد، گفت: حوزه‌های علمیه مسؤولیت مستقیم در تعلیم مبلغان برای آموزش مفاهیم دینی در جامعه اسلامی را بر عهده داشته و در خط اول تعلیم و تربیت قرار دارند.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌ااسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) این شهر با اشاره به این که کلام نافذ حوزویان در جلسات تبلیغ چهره به چهره تأثیر گذاری دو چندانی دارد، گفت: حوزه و روحانیت در واقع مدافع حقیقی ارزش های اسلامی، نظام و دین مبین است و همواره خالص، بدون شائبه، نقطه ضعف و کم‌کاری عمل کرده و همیشه در صحنه حضور دارند.

وی با بیان این که نگاه به ضرورت تعلیم و تحصیل مهم است، ادامه داد: نیت یک طلبه از ورود به حوزه باید سربازی امام زمان(عج) باشد و اگر هدف خود را در قالب عناوینی همچون گرفتن مدرک، کسب درآمد و به دست آوردن وجهه اجتماعی قرار دهد، خیانت کرده است.

حجت الاسلام روحانی، هدایت و ارشاد جامعه را مهم‌ترین وظیفه حوزه و روحانیت دانست و ادامه داد: امروز خلاصه کار روحانیت حرکت به سوی کمال و همچنین هدایت دیگران به سوی کمال است.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل با بیان این که علوم دینی بر پایه فطرت است، ادامه داد: دین مبین اسلام از آدم تا خاتم یکی است و تنها برای یک زمان خاص نیست بلکه برای همه زمان‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود به وظیفه یک مبلغ دینی در سطح جامعه اشاره کرد و با بیان این که مبلغ همواره باید بر اساس رسالت خویش در مسیر گام بردارد، خاطرنشان کرد: یک مبلغ موفق همیشه باید در عمل تبلیغ احساس تکلیف الهی کند و اصل را رضایت پروردگارنه رضایت افراد قرار دهد و بر اساس رسالت و وظیفه، معارف و معانی دینی را به افراد بیاموزد.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که مبلغ نباید از دایره قرآن خارج شود، ادامه داد: نکته مهم در امر تبلیغ این است که مبلغ به تناسب مخاطب، مفاهیم و معارف قرآنی را بیاموزد و در آن رابطه در تفسیر آیات قرآن از دایره تفسیر شناخته شده و معتبر خارج نشده و از مفاهیم غیر رایج، نادقیق و تفسیر به رأی به دور باشد.

امام جمعه بابل با بیان این که حوزه علمیه مهم‌ترین نقش را در تربیت نیروی مبلغ دارد، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه مسؤولیت مستقیم در تعلیم مبلغان برای آموزش مفاهیم دینی در جامعه اسلامی را بر عهده داشته و در خط اول تعلیم و تربیت قرار دارند./950/پ202/س

ارسال نظرات