۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۰۱۵
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت اهل بیت بنیان دین و اساس اسلام است

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: محبت اهل‌بیت(ع) بنیان دین و اساس اسلام است و به برکت این بزرگواران ما نجات می‌یابیم.
اهل بيت
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط‌عمومی"جشن‌های زیر سایه خورشید" حجت الاسلام فرحزاد در مراسم این جشن‌ها در سمنان که با حضور صدها نفر از مردم شهید پروراین شهر برگزارشد، افزود : ولایتمداری و ولایت‌پذیری از ویژگی امامزادگان بوده و هرکس از اهل بیت(ع) دور باشد موفق نخواهد شد و نجات نمی‌یابد.

وی گفت: ارادت ما ایرانیان نسبت به اهل‌بیت(ع) بسیار زیاد است دور بودن استان سمنان از پایتخت معنوی ایران، و این دوری از بارگاه منور رضوی یکی از مسائلی است که همیشه باعث حسرت در دل مردم این دیار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کسی با ولایت و محبت اهل بیت از دنیا برود اصل دینش محفوظ است اما اگر کسی محرمات را ترک کند و واجبات را انجام دهد اما اهل بیت را قبول نداشته باشد با صورت به آتش جهنم می رود.

حجت الاسلام فرحزاد همچنین برگزاری این جشن‌ها را در شناخت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) موثر دانست و گفت: همین‌که مردم در این جشن‌ها با امامان به‌خصوص امام رضا(ع) ارتباط قلبی پیدا می‌کنند در افزایش ارادت آن‌ها به ائمه اطهار بسیار موثر و مهم است.

در ابتدای مراسم "جشن زیرسایه‌ی خورشید" استان سمنان، پرچم بارگاه امام رضا(ع) در میان چهار خادم رضوی وعاشقان اهل‌بیت(ع) و در گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) سمنان برافراشته شد.

مولودی خوانی ابراهیم قانع و یکی از خادمان امام رضا(ع) و برگزاری مسابقه بین شرکت‌کنندگان در جشن از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

چهارمین دوره جشن‌های سراسری و مردمی زیر سایه خورشید در 77 شهر و روستا از 22 استان و شهرهای زیارتی کشور عراق از هفتم مهرماه سال جاری به مدت ده روز به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس‌رضوی برگزار می‌شود./930/د102/س
ارسال نظرات