۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۰۳۸
آیت الله حیدری:

مسؤولان به شعر عربی توجه ویژه‌ای داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به شعرا به خصوص شعرای عرب زبان اظهار داشت: مسؤولان با الگوگیری از مقام معظم رهبری می بایست به جایگاه شعر عربی در خوزستان بیشتر توجه کنند.
آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در آیین گشایش دومین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی که روز گذشته، در تالار مهتاب اهواز برگزار شد با بیان این که خوزستان قبل از ورود امام رضا(ع) مرکزیت تشیع بوده است، گفت: تقارن ورود امام رضا(ع) به ایران از خوزستان معنویت و روشنایی خاصی به این استان بخشید.

وی افزود: ورود تشیع به خوزستان به زمان قبل از ورود امام رضا(ع) برمی‌گردد و این رویداد قبل از تشکیل قم نیز اتفاق افتاده است چرا که خوزستان پیش از سال 123 هجری قمری چیزی حدود 83 سال قبل از تأسیس حوزه قم، چهره تشیع را درک کرده بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خوزستان دروازه ورود تشیع به ایران است گفت: قبل از ورود امام رضا(ع) به خوزستان، حوزه علمیه بسیار فعال شیعه در اهواز وجود داشته و افرادی همچون حسن ابن سعید اهوازی و حسین ابن سعید اهوازی جزء برترین اصحاب متعهد و فقیه شیعیان در آن زمان بودند.

آیت الله حیدری با بیان این که 120 کتاب از عالمان اهوازی به جای مانده ابراز داشت: اگر این افراد فقیه همچون علی ابن مهزیار اهوازی و علمای برجسته در تاریخ تشیع نبود فرهنگ اهل بیت به نسل های بعد منتقل نمی شد و ضربه جبران ناپذیری به پیکره مذهب تشیع وارد می شد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به شعرا بویژه شعرای عرب زبان اظهار داشت: مسؤولان با الگوگیری از مقام معظم رهبری می بایست به جایگاه شعر عرب خوزستان بیشتر بهاء بدهند چرا که ادبای خوزستانی و اهوازی همواره در ترویج شعر رضوی و فرهنگ ولایت و انقلاب نقش مهمی ایفا کرده اند./9464/پ203/ص
ارسال نظرات