۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۰۴۸
در درس خارج مطرح شد؛

تأکید آیت‌الله مکارم شیرازی بر هوشیاری ملت‌های مسلمان در برابر توطئه استکبار

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این‌که ماهیت دولت ترکیه با موج بیداری اسلامی منطقه در حال آشکار شدن است، خواستار هوشیاری ملت‌های مسلمان در برابر توطئه مستکبران شد.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان بر هوشیاری ملت‌های مسلمان در برابر توطئه مستکبران تأکید کرد و افزود: ملت‌های مسلمان بدانند، بیداری زمانی نتیجه می‌دهد که با هوشیاری توأم است.

وی با بیان این‌که اکنون مسلمانان در شرایطی قرار دارند که باید تسلیم امر خداوند باشند، اظهار داشت: اگرچه امروز مسلمانان جهان بیدار شده‌اند و می‌خواهند خود را از چنگال مستبدان، مستکبران و دیکتاتورها نجات دهند، اما باید هوشیار باشند، چراکه دشمن هم بیدار شده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز ملت‌های مسلمان خواهان گرفتن حق خود هستند، اما عده‌ای سیاستمدار و مستکبر یعنی آمریکا و اسراییل و دست نشانده‌های آنان در منطقه که برخی آشکار هستند مانند عربستان و برخی آهسته آهسته خود را آشکار می‌کنند مانند ترکیه در مقابل آنان ایستاده‌اند.

وی با بیان این‌که ماهیت اصلی دولت ترکیه که با چهره‌ای اسلامی، دست در دست آمریکا و اسراییل گذاشته است در حال آشکار شدن است، خواستار هوشیاری ملت‌ها در برابر حوادث پیش آمده شد و اظهار داشت: اگر ملت‌های مسلمان هوشیار باشند، دیر یا زود حق خود را خواهند گرفت.

حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی اضافه کرد: خشم‌ ملت‌ها را نمی‌توان خاموش کرد و هر ملتی که قیام کند، کسی توان ایستادن در برابر آن را نخواهد داشت، اما این امر زمانی نتیجه می‌دهد که مسلمانان به خدا توجه پیدا کنند و در مقابل هر توطئه‌ای هوشیار باشند.

وی همچنین با اعتراض نسبت به عملکرد دنیای استکبار و سازمان های حقوق بشر در برابر حوادث کشور بحرین، گفت‌: حکومت این کشور با تانک در برابر جمعیتی بی‌سلاح ایستاده‌ است و انقلابیون را در دادگاه‌های نمایشی محکوم به اعدام و حبس می‌کند، اما دنیای استکبار و جمعیت های حقوق بشر هیچ کاری انجام نمی‌دهند و تنها بر اساس میل خود رفتار می‌کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در ابتدای این سخنان با اشاره به چهار رکن ایمان «توکل بر خدا، واگذاری امر به خدا، راضی بودن به قضای خدا و تسلیم فرمان خدا بودن» از منظر امام علی‌(ع) به ارتباط این چهار رکن اشاره کرد و گفت: خداوند متعال حکیم است و مصلحت بندگان را به خوبی تشخیص می‌دهد.

وی با بیان این‌که انسانی که تلاش و کوشش می‌کند اما با یک حادثه تلخ همه تلاش‌های او از بین می‌رود، نباید ناشکری و ناسپاسی کند، بلکه باید تسلیم امر خدای متعال باشد، خاطرنشان کرد: انسان ناسپاس راه‌حل مشکل را گم می‌کند، اما سپاسگذار فکر می‌کند و چه بسا راه‌حل مشکل را به خوبی به دست می‌آورد. /920/پ202/ج

ارسال نظرات