۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۶۲
موقوفات مهاباد به 210 مورد رسید؛

وقف 30 هکتار زمین زراعی از سوی خیر مهابادی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهاباد از ‌وقف 30 هکتار زمین زراعی از سوی یکی از اهالی این شهرستان خبر داد.
وقف
یوسف قادری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از وقف سی هکتار زمین زراعی از سوی خیر عبدالله اسماعیلی خبر داد و گفت: بر اساس نیت این واقف، درامد حاصل از این زمین زراعی به صورت مساوی در سه بخش خیرات و مبرات و کمک به مستمندان، حفظ و نگهداری از سالمندان و مسجد روستای قوزلوی علیا هزینه خواهد شد.

وی ارزش ریالی این زمین زراعی را دو میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سند این زمین به نام موقوفه انتقال یافته است.

این مقام مسؤول با اشاره به ثبت موقوفه جدید دیگری در این شهرستان خاطرنشان کرد: یوسف قاضی نیز با وقف یک هزار متر مریع زمین به ارزش ریالی یک و نیم میلیارد ریال خواستار احداث خوابگاه دانشجویی شده است.

قادری با بیان این‌که با ثبت دو موقوفه جدید در سال جاری، موقوفات شهرستان مهاباد به 210 مورد رسید، اظهار کرد: از این تعداد فقط یک مورد غیر متصرفی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد میانگین درآمد سالانه موقوفات این شهرستان را دو میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد: این رقم امسال به دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال افزایش یابد.

وی با اشاره به وجود 54 مسجد، چهار خانگاه و دو تکیه موقوفه در مهاباد تصریح کرد: سال گذشته پانصد میلیون ریال جهت مرمت و بازسازی این اماکن هزینه شده بود که امسال مبلغ در نظر گرفته شده برای این امر هشتصد میلیون ریال است./936/پ202/س


ارسال نظرات