۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۴۰۶۸

تجمع دانش آموزان تبریزی مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ دانش آموزان و دانشجویان تبریزی در اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان مقابل کنسولگری این کشور تجمع کردند.
تجمع مقابل کنسولگري جمهوري آذربايجان در تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دانش آموزان و دانشجویان تبریزی امروز در اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان مقابل کنسولگری این کشور تجمع کرده و شعارهای ضدصهیونیستی سر دادند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی از جمله حجاب مخالف لری اولملیدی اولملی(مخالفان حجاب محکوم به مرگ هستند) از دولت جمهوری آذربایجان خواستند تا با لغو ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه ها، زمینه حضور دانش آموزان محجبه این کشور بر سرکلاس های درس را فراهم کند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز همچنین با سر دادن شعارهایی با مضامین اسلامی از جمله آذربایجان جماعتی چکمز بو ذلالتی، منع حجاب و عفت خیانت است به اسلام و حفظ حجاب و عفت توصیه قرآن است، بر احقاق حقوق ملت مظلوم آذربایجان در عمل به فرایض دینی تاکید کردند.

همچنین حجت الاسلام مجتبی نظری از استادان حوزه و دانشگاه تبریز در این تجمع با تاکید بر این که موج بیداری اسلامی عامل مهمی در خیزش مسلمانان برای اجرای احکام الهی در ممالک اسلامی شده است، خاطر نشان کرد: سیاست های دولت جمهوری آذربایجان در زمینه برخورد با اعتقادات دینی و مذهبی مردم تاسف بار است.

وی با تاکید بر این‌که بیداری اسلامی درس عبرتی برای سران این کشور اسلامی است، گفت: باید دولتمردان این کشور به هیچ عنوان وارد مباحث دینی و اعتقادات مذهبی مردم نشوند، چراکه دیر یا زود به سرنوشت دیکتاتورهای مخلوع منطقه گرفتار خواهند شد.

حجت الاسلام نظری با اشاره به وابستگی سران جمهوری آذربایجان به رژیم صهیونیستی افزود: استکبار با همکاری اسرائیل غاصب موج حمله به اسلام و مردم مسلمان منطقه را آغاز کرده که پروژه اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی در همین رابطه باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

گفتنی است، شرکت‌کنندگان در این تجمع با قرائت قطعنامه‌ای در پایان این تجمع ضمن اعلام انزجار از ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان به دولتمردان این کشور هشدار دادند./935/پ203/س
ارسال نظرات