۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۰۷۰

جشنواره بین المللی شعر رضوی در ارومیه آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه آغاز به کار کرد.
شعر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری امروز با حضور شاعرانی از کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان و نخجوان در ارومیه آغاز به‌ کار کرد.

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان آذری، با تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت ثامن الحجج، امام رضا(ع) گفت: وجود مبارک هشتمین ستاره امامت و نبوت در خاک ایران اسلامی همچون مدال افتخار و عزت مردمان این خاک و بوم است.

وی اهل بیت(ع) را سفینه نجات انسان به سوی رستگاری و تعالی عنوان و خاطرنشان کرد: سعادت و رستگاری حقیقی بشر تنها در سایه حب ولایت اهل بیت(ع) میسر است.

وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه افزود: بیش از 450 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که به دو بخش اصلی شامل آثار مربوط به امام رضا(ع) و بخش جنبی که مشتمل بر آثار شاعران و هنرمندان در مورد سیره و زندگی ائمه اطهار(ع) است، تقسیم می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری 250 اثر در بخش اصلی و 200 اثر در بخش جنبی ارائه شده که از این تعداد 5 اثر در بخش داخلی و 3 اثر مربوط به شعرا و هنرمندان خارجی مورد تجلیل قرار می‌گیرند و همچنین 2 اثر داخلی و دو اثر خارجی در بخش جنبی برای تجلیل در نظر گرفته شده‌اند.

حجت الاسلام کریمی گفت: افزون بر این، سی اثر از آثار مذکور اختصاص به هنرمندان خارجی دارد که از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق بود.

وی تاکید کرد: شصت درصد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره متعلق به جوانان هنرمند کشور است که این امر نشان‌دهنده توجه بیش از پیش هنرمندان به هنر دینی و اهل بیت(ع) است.

مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان آذری پس قرائت پیام محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنرانی حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، با ارائه اثر ادبی «امره اسدی» شاعر آذربایجانی، اجرای قطعه همسرایی توسط گروه «نغمه های الهی» از کشور آذربایجان و قرائت شعر توسط شاعرا و ادبای حاضر در مراسم ادامه یافت.

گفتنی است، جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری به مدت دو روز در تالار شمس ارومیه برگزار می شود./936/پ202/س

ارسال نظرات