۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۰۷۶
دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان:

پنجاه هزار کشته و صد هزار مفقود الاثر در لیبی هدیه ناتو به این کشور است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان تنوع نژادی و مذهبی در سرزمین های اسلامی را پدیده ای دیرینه و نعمتی آسمانی خواند و خواهان جلوگیری از تبدیل آن به بلایی شیطانی شد.
شيخ بلال شعبان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ بلال شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان به شهادت رسیدن ساریه حسون، فرزند جوان شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه را تسلیت گفت و اعلام داشت: یکی از زیبایی های سرزمین مسلمانان به ویژه سوریه و شامات، تنوع نژادی و مذهبی در این منطقه است که نعمتی آسمانی است و در طول بیش از 1400 سال عمر اسلام در این منطقه حضور داشته است.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان تبدیل کردن این تنوع مذهبی و نژادی از حالت رحمت الاهی به حالت بلایی شیطانی را نادرست و ناشایست دانست و با تاکید بر غیر شرعی بودن یاری جویی از بیگانگان، افزود: اگر یاری جویی از بیگانگان به بهانه رهایی از ظلمی داخلی صورت می بندد، باید دانست که این امر به ظلم خارجی بزرگ تری منجر خواهد شد که مخالف عقل وحکمت است.

وی دو میلیون کشته در عراق را از برکات دموکراسی غربی و پنجاه هزار کشته و صد هزار مفقود الاثر در لیبی را از پیامدهای کمک های ناتو دانست و افزود: در گذشته لبنانی ها نیز با توجه به زمینه های مذهبی، دینی و سیاسی گوناگون به رقابت و کشمکش با هم و تلاش برای حذف دیگری پرداختند و علیرغم تمام هزینه هایی که پرداختند، سرانجام مجبور شدند که سر میز گفت و گو بنشینند و پل هایی را که خراب کرده بودند از نو بسازند؛ پس چرا هم اکنون و پیش از آنکه فرصت از دست نرود همه سر میز گفت و گو ننشینند.

گفتنی است که شیخ محمد خضر، رییس انجمن اسلامی تبلیغ و گفت و گو، شیخ عبدالناصر جبری، رییس جنبش امت و شیخ ماهر حمود، امام جماعت مسجد قدس در جنوب لبنان در پیام هایی جداگانه به شهادت رسیدن فرزند مفتی اعظم سوریه را تسلیت گفتند.

یادآور می شود که افراد مسلح دو روز پیش (یکشنبه) در کمینی، ساریه حسون، فرزند شیخ بدرالدین حسون، مفتی سوریه که به همراه محمد عمر از اساتید دانشگاه حلب (بخش تاریخ) در حال بازگشت به دمشق بود را ترور کردند.

در جریان این حمله تروریستی استاد سوری در دم جان باخت و ساریه که به شدت مجروح شده بود به سرعت به بیمارستان دولتی ادلب منتقل شد و کادر پزشکی حلب چند عمل جراحی روی وی انجام دادند اما گلوله به کبد، قلب و ریه وی اصابت کرده بود و به هنگام عمل جراحی درگذشت.

مراسم تشییع ییکر ساریه حسون با حضور هزاران نفر از اهالی شهر حلب و جمع بسیاری از فعالان دینی، مردمی و سیاسی و نمایندگان رییس جمهور سوریه و گروه های مختلف سوری برگزار و سپس در مقبره مسجد اسامه بن زید این شهر دفن شد.

شیخ بدرالدین حسون، پدر ساریه و مفتی سوریه در ناامنی های هفت ماه اخیر سوریه با اعلام حمایت از نظام سوریه تاکید کرده بود که دست های کشورهای بیگانه در پشت پرده ناآرامی های سوریه است./981/ب902/گ
ارسال نظرات