۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۱۰۴
مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز:

انعکاس پویایی و بالندگی حوزه‌های علمیه در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز گفت: انعکاس اخبار حوزوی می تواند پویایی و بالندگی روحانیت را بیش از گذشته نشان دهد.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز، در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: فعالیت دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در تبریز برکات ارزشمندی برای جامعه حوزوی و روحانیت استان داشته است.

وی انتشار اخبار به روز از حوزه های علمیه، انعکاس دغدغه های دینی و تبلیغی روحانیت، انتشار ویژه نامه ندای طالبیه و آشناسازی عامه مردم با چگونگی تحصیل در مدارس علمیه را از جمله فعالیت های قابل تقدیر خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی دانست و گفت: ادامه روند فعالیت این رسانه قطعا به نفع حوزه های علمیه خواهد بود.

حجت الاسلام سیدی ثانی با بیان اینکه اغلب مردم با مسائل آموزشی و پژوهشی حوزه های علمیه آشنا نیستند، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت های خبری خبرگزاری رسا می تواند، آشنایی مردم با چگونگی تحصیل در مدارس علمیه باشد، افزون بر این‌که انعکاس اخبار حوزوی می تواند پویایی و بالندگی روحانیت را بیش از گذشته نشان دهد.

مدیر حوزه علمیه طالبیه خواستار بهره مندی از طلاب آشنا به اصول خبرنویسی در خبرگزاری رسا شد و گفت: جمع آوری تاریخ شفاهی حوزه های علمیه و انعکاس تاریخ علمای آذربایجان از زبان بازماندگان ایشان، یکی دیگر رسالت‌های خطیر رسانه حوزوی است.

وی در ادامه با بیان این‌که رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها نقش مهمی در فرهنگ عمومی جامعه ایفا می‌کنند، گفت: با توجه به نقش خطیر رسانه در جوامع، اخلاق خبری امری اجتناب‌ناپذیر در فعالیت خبرنگاران است که عدم توجه به آن جامعه را به سوی انحراف و انحطاط می کشد.

حجت الاسلام سیدی ثانی با تأکید بر این که انعکاس اخبار دینی و حوزوی از حساسیت خاصی برخوردار است، گفت: هنر خبرنگار دینی آن است که بتواند کمبودها، انحرافات و معضلات جامعه اسلامی را با در نظر گرفتن مصالح نظام دینی منعکس کند و راهکارهای لازم را برای رفع مشکلات ارائه دهد./935/پ202/س
ارسال نظرات