۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۱۱۴

سال تحصیلی جدید دانشگاه معارف اسلامی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه معارف اسلامی با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
دانشگاه معارف اسلامي قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه معارف اسلامی با حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمد محمدیان در این مراسم که چهارشنبه شب در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه در قم برگزار شد به بیان نکات اخلاقی پرداخت و گفت:‌ روحانیت رسالت انبیای الهی را برعهده گرفته است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که اصل استعداد امتیازی ایجاد نمی‌کند اما نوع استفاده از آن سبب امتیاز می‌شود، افزود: بسیاری از انسان‌ها به سبب اضطرار، شرایط اجتماعی و مشکلات، شغلی را انتخاب کرده‌اند که از آن راضی نیستند.

وی با اشاره به این‌که انسان‌ها افزون بر شغل خود نقشی را در زندگی ایفا کرده و برای خود مسؤولیت‌هایی تعریف می‌کنند، تصریح کرد: رسالتی که سبب ایفای این نقش می‌شود تعهداتی است که با خدای خود بسته‌ایم و ورای این زندگی مادی به آن اعتقاد داریم.

در ابتدای این مراسم نیز رییس دانشگاه معارف اسلامی با تقدیر از تلاش مسؤولان و اساتید این دانشگاه، وظیفه دانشجویان آن را سنگین برشمرد و حجت بر دانشجویان آن را به سبب فراهم بودن امکانات و توانمندی طلاب تمام دانست.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری با بیان این‌که امروز نیازهای داخل و خارج از کشور از حد شمارش بیرون است، اظهار داشت: نسل جوان امروز نیازمند کسانی هستند که مفاهیم دین را عالمانه منتقل کنند.

وی همچنین افزود: پنج سال از فعالیت علمی دانشگاه معارف اسلامی می‌گذرد و تاکنون چهار دوره کارشناسی ارشد و چهار دوره دکتری را برگزار کرده و بیش از 450 دانشجوی شاغل به تحصیل را در خود جای داده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم، اساتید، دانشجویان و مسؤولان دانشگاه معارف اسلامی، یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی مهندسی از اساتید فرهیخته این دانشگاه را گرامی داشتند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات