۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۱۱۶
رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها:

طلاب میان شغل و نقش خود ارتباط حوزوی برقرار کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بیان این‌که حقیقت طلبگی نقش آن است، مشکل اصلی طلاب در فضای تبلیغی را ارتباط بر قرار نکردن بین شغل و نقش عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد محمديان، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها چهارشنبه شب در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه معارف اسلامی قم با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه، خواستار ترویج پیام انقلاب اسلامی ایران از سوی مبلغان شد.

وی با بیان این‌که هنوز کسی برای تبلیغ و ترویج پیام انقلاب اسلامی به کشورهای به پا خواسته اعزام نشده است، گفت: اصل بر حفظ شرایط کنونی کشور ایران است که اگر بتوانیم این شرایط را حفظ کنیم پیام انقلاب، خود به خود به تمام نقاط جهان منتقل خواهد شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مهم‌ترین ادعای روحانیان و طلاب علوم دینی را اصل بودن نقش و مقدمه بودن شغل عنوان و با اشاره به تعارض بین شغل و نقش اظهار کرد: حقیقت طلبگی نقش آن است.

وی در ادامه با بیان این‌که هفتاد هزار استاد در دانشگاه‌ها به امر تدریس مشغول هستند، رسالت حوزویان را در این‌باره سنگین ارزیابی کرد و افزود: نقش روحانیان سوای هر نقشی است که اگر به آن توجه نکنند نقش خود را به درستی انجام نداده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: طلاب علوم دینی رسالتی را همانند رسالت انبیای الهی بر دوش گرفته‌اند که باید ارتباط خود را با شغل و نقش روشن کنند تا سنخیت و هماهنگی لازم بین رسالت آنان با رسالت انبیا به وجود آید.

وی با بیان این‌که مشکل اصلی طلاب در فضای تبلیغی ارتباط بر قرار نکردن بین شغل و نقش است و تا این تکلیف را مشخص نکنند، وظیفه اصلی خود را به درستی ایفا نکرده‌اند، بر مشخص شدن تکلیف بین اصل و فرع بودن شغل و نقش تأکید کرد.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به حضور 4 میلیون و یکصد هزار دانشجو جدیدالورود به دانشگاه‌ها و افزایش این رقم تا سال 1404 به 9 میلیون نفر، ابراز داشت: یک دهم درس دانشجویان تا دوره کارشناسی درس معارف است؛ از این‌رو روحانیان باید از این فرصت به دست آمده به درستی استفاده کنند.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود با بیان این‌که اصل استعداد امتیازی ایجاد نمی‌کند اما نوع استفاده از آن سبب امتیاز می‌شود، افزود: بسیاری از انسان‌ها به سبب اضطرار، شرایط اجتماعی و مشکلات، شغلی را انتخاب کرده‌اند که از آن راضی نیستند.

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به این‌که انسان‌ها افزون بر شغل خود نقشی را در زندگی ایفا کرده و برای خود مسؤولیت‌هایی تعریف می‌کنند، تصریح کرد: رسالتی که سبب ایفای این نقش می‌شود تعهداتی است که با خدای خود بسته‌ایم و ورای این زندگی مادی به آن اعتقاد داریم.

وی با بیان این‌که فقر، ظلم‌، اضطرار و مصیبت از عواملی است که برخی از نقش اصلی خود فاصله می‌گیرند، اظهار کرد: شغل مؤمنان اگرچه برای آنان مهم است، اما خط قرمزی دارد و آن عبد خدا بودن است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات