۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۱۲۶

همایش بزرگ سفیران بصیرت در گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ سفیران بصیرت با حضور مبلغان استان گلستان در گرگان برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، همایش بزرگ سفیران بصیرت عصر چهارشنبه با حضور مبلغان استان گلستان در گرگان برگزار شد.

جواد قناعت، استاندار گلستان در این همایش گفت: جامعه روحانیت باید همراهی و همسویی مردم با جریان امام و انقلاب اسلامی را حفظ و برای مردم تشریح کنند که اگر می‎خواهند یک فرد را بسنجند زود تصمیم‎گیری نکنند حتی اگر پیشینه درخشانی داشته باشد. 

استاندار گلستان با اشاره به این که دشمن به این نتیجه رسیده است که از طریق حمله نظامی و جنگ اقتصادی نمی‎تواند به هدفش برسد، گفت: آنها می خواهند از طریق نیروهای موجه و خوش سابقه اهداف خود را عملیاتی کنند.

وی با بیان این که رویکرد دشمن بر اساس ملی‎گرایی افراطی‌گری است، تصریح کرد: آنها با راه‎اندازی بحث‎های شبه مندرنیسم، ناکارآمدی اسلام و اسلام منهای روحانیت می‌خواهند شیطنت‎های نظام سلطه را بار دیگر تکرار کنند که باید هوشیارانه در برابر این جبهه ایستاد.

استاندار گلستان با اشاره به این که این جریان در حال متحد و متمرکز شدن هستند، بیان کرد: فتنه قدیم و فتنه جدید به دنبال نشان دادن ناکارآمدی روحانیت هستند و با این تفکر که نباید روحانی در متن نظام قرار بگیرد سعی در تخریب اذهان عمومی دارند.

وی افزود: آنها تلاش می‎کنند که با گرفتن کرسی‎های مجلس نهم و انتخابات ریاست جمهوری یازدهم این حرف را رسما به گفته رادیو آمریکا تحقق بخشند.

قناعت با بیان این که مسائل جبهه انحرافی علنی شده است و دشمن به صراحت اعلام می‎کند که برای تغییر نظام باید پیروز انتخاب شود، اظهار داشت: حربه دشمن این است که در داخل کشور یارگیری‌ کنند که اوج این اقدام را در زمان اصلاحات شاهد بوده‎ایم .

نماینده عالی دولت در استان گلستان ادامه داد: اکنون یکی از وزرای دولت اصلاحات در لندن، عده‎ای در پاریس و برخی در آمریکا با رادیو فردا و بعضی در سایت‎های غربی علیه کشور ایران فعالیت می‌کنند.

قناعت با بیان این که هدف جریان ائتلافی حذف نظام ولایی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: قرار نیست این جبهه به دنبال فردی مانند صدام و راه‎اندازی جنگ هشت ساله در ایران باشند و یا این که از طریق سربازان آمریکایی، کشور ما را محاصره کنند بلکه می‎خواهند از طریق نیروهای موجه به اهداف پلیدشان دست یابند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: صفحه مهمی از تاریخ دنیا و نه فقط تاریخ انقلاب، ورق می‎خورد و شرایط کشورهای اروپایی، آمریکایی و شرایط داخل کشور ما نیز حساس شده است.

استاندار گلستان افزود: چرا که از یک سو شاهد نفوذ پیام انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا هستیم و از سویی دیگر کشورهای منطقه نیز 90 درصد الگوگیری شان با توجه به تفاوت‎های بومی، منطقه‎ای و جغرافیایی از کشور ایران است.

وی به ویژگی اصلی ارزش‎های منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این ویژگی‎ها آن است که از آغازش به عنوان بیداری اسلامی یاد می‎شود و در گام های بعدی نیز استکبارستیزی، اسلامی بودن و مردمی بودن آن است که شرایط را حساس کرده است.

 مدیر کل اطلاعات گلستان نیز در ادامه این همایش با اشاره به این که دشمنان اسلام وانقلاب همه توان وسرمایه خود را برای مقابله با دین اسلام به کار گرفته اند، گفت: پوچ گرایی در ابعاد مختلف، مقابله با روحانیت اصیل در حوزه های گوناگون، گرفتن مرجعیت از روحانیت ازجمله مسائل مهمی است که با آن روبرو هستیم.

وی با اشاره به این که مسأله ای که امروز جریان صهیونیسم و مسیحیت تبشیری در حوزه های گوناگون کشورهای اسلامی با جدیت در حال تلاش هستند تاریخی حساب شده و عالمانه در گذشته دارد، افزود: اعتقاد آنها در خصوص جایگاهی طلایی خاورمیانه ریشه در تاریخ دارد.

ابراهیمی با بیان این که صهیونیست ها امروز به این نکته رسیده اند که ایران کلید فتح جهان است، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حافظ ثبات منطقه است وهمین موضوع دنیای غرب به ویژه صهیونیست ها را با یک بحران مهم مواجه کرده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بیداری اسلامی خاطر نشان کرد: رهنمودهای معظم له در این خصوص یک تحلیل و بررسی دقیق و میدانی علمی منطبق با باواقعیت ها است.

مدیرکل اطلاعات گلستان با اشاره به این که امروزگروه های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی نظیر سلطنت طلب ها، اقلیت کومله، پژاک و پهلوی با هم متحد شده اند و علیه ایران اسلامی شبکه های ماهواره ای مشترک راه اندازی کرده اند، گفت: ما باید در دنیای مجازی، ماهواره ها و تبلیغات برای مقابله با آنها فضای مجازی را سازماندهی و مدیریت کنیم.

ابراهیمی با اشاره به این که امروز بسیاری از فرقه های ضاله وانحرافی با توجه به برخی خلأهایی که در جامعه وجود دارد در پی بهره گیری از این فضا هستند، خاطرنشان کرد: امروز بهائیت، انجمن حجتیه، مسیحیت وعرفان های کاذب در پی یک فرصت برای عملیاتی کردن اهداف شوم خود هستند.

وی با بیان این که امروز در حوزه های مختلف آسیب جدی داریم و باید در این مسیر از توان تبلیغی روحانیت بیشتر استفاده کنیم، ادامه داد: مبلغان دینی رسالت سنگینی در مقابله با اندیشه های انحرافی وشبهات دینی برعهده دارند.

ابراهیمی بأ تأکید براین که منبرهای مبلغان دینی باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، ادامه داد: البته این به معنای عدول از مبانی و مواضع دین نیست./950/پ202/ع
ارسال نظرات