۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۴۱۳۵

دوره تربیت مربی قرآن در حوزه علمیه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی از برگزاری دوره مربی قرآن در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه خبر داد.
دوره تربیت مربی قرآن در حوزه علمیه آذربایجان غربی برگزار می‌شود


حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: دوره تربیت مربی قرآن برای نخستین بار برای اساتید حوزه علمیه استان در حال برگزاری است.

وی مهارتهای وقف و ابتداء، تجوید استدلالی، علم رسم و ضبط قرآن و مهارتهای عملی تدریس قرآن را چهار محور اصلی دوره تربیت مربی قرآن اعلام کرد و اظهار داشت: این دوره با حضور اساتیدی از حوزه علمیه قم و مولفان کتب تجویدی و قرآنی از امروز به مدت سه روز در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ارشاد از شرکت هشتاد نفر از اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی در دوره تربیت مربی قرآن خبر داد و گفت: شصت نفر از اساتید شرکت کننده آقا و بیست نفر خانم هستند.

وی ساعات برپایی کلاس را از هشت صبح تا شش عصر اعلام کرد.

به گفته این مقام مسؤول، در پایان دوره شرکت کنندگان، گواهی مربی گری قرآن دریافت می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به  برگزاری جلسه تفسیر موضوعی قرآن در روزهای پنج شنبه هر هفته در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه یادآور شد: تفسیر موضوعی قرآن توسط حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری در تدریس می شود.

حجت الاسلام ارشاد با بیان اینکه نزدیک به یکصد نفر از طلاب، اساتید و حوزویان برای بهره مندی از این درس در کلاس حجت الاسلام والمسلمین قریشی حاضر می شوند، اظهار کرد: شرکت برای عموم مردم در این جلسه قرآنی نیز بلامانع است./936/ت303/ص

ارسال نظرات