۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۱۴۴
برای نخستین بار در کشور؛

همایش ملی قرآن پژوهی و طب در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی قرآن پژوهی و طب برای نخستین بار در سطح کشور در ارومیه برگزار می شود.
قرآن کريم
حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان غربی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: ارومیه در آذرماه سالجاری میزبان نخستین همایش ملی قرآن پژوهی و طب است.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ قرآنی و تبیین نقش دین و مفاهیم قرآنی در توسعه سلامت از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

این مقام مسؤول، آیات پزشکی استخراج شده از قرآن مجید، احادیث پزشکی استخراج شده از منابع اسلامی، جایگاه سبک زندگی اسلامی و قرآن پژوهی، علوم انسانی اسلامی مرتبط با طب و قرآن و موضوع های آزاد را از محورهای اصلی این همایش ملی اعلام کرد و گفت: قرآن جامع ترین کتاب و پایه و اساس تمامی علوم دنیا است که با تدبر در آن می توان به نتایج بسیاری دست یافت.

حجت الاسلام اسم حسینی اظهار داشت: منابع اسلامی، احکام پزشکی، قرآن و منابع اسلامی، حقوق پزشکی، قرآن و منابع اسلامی و شاخص سیمای پزشک در آیینه اسلام از دیگر موضوعات برای ارسال مقالات از سوی صاحب نظران برای شرکت در این همایش علمی است.

به گفته این مقام مسؤول، فراخوان این همایش ملی توزیع شده و بر اساس آن از پژوهشگران سراسر کشور درخواست شده که مقالات خود را در ارتباط با محورهای اعلامی تا پانزدهم آبانماه امسال از طریق نشانی اینترنتی quran.hbi.ir به دبیرخانه ارسال کنند./936/ت303/ص
ارسال نظرات