۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۲۰۲
عضو خبرگان رهبری:

ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: بایستی با حضور روحانیان ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه ها، این مساله در سراسر استان جدی گرفته شود.
حجت الاسلام عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، روز گذشته در دیدار مدیران اداره کل دامپزشکی این استان اظهار داشت: متولیان امور دام و طیور بایستی در کنار نظارت بر مسائل بهداشتی، توجه جدی به مساله نظارت بر ذبح شرعی داشته باشند.

وی با تاکید بر حضور روحانیان ناظر در تمامی کشتارهای دام و طیور استان خاطر نشان کرد: بایستی با حضور روحانیان ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه ها، این مساله در سراسر استان جدی گرفته شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش شیلات استان اردبیل، خواستار توجه و دقت نظر مسؤولان در حوزه اشتغالزایی شد و افزود: با وجود روخانه های زیاد در سطح استان بایستی در حوزه پرورش آبزیان بخش خصوصی به صورت جدی وارد عمل شود که این با جلب اعتماد و اطمینان از سوی مدیران دولتی محقق می شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، خدمت در نظام اسلامی را توفیقی مضاعف برای مدیران و خادمان ملت مسلمان دانست و تصریح کرد: ایجاد انگیزه برای تلاش بیش از موظفی در کارکنان هنر مدیریتی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: پیشرفت اقتصادی و فرهنگی با موظفی کار کردن در کشور ایجاد نمی شود، بلکه امروز نیازمند نگرش جهادی در تمامی بخش ها هستیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: انتظاری که مردم استان از اداره دامپزشکی دارند توجه به امنیت غذایی و اطلاع رسانی گسترده از فعالیت های دامپزشکی برای از بین بردن تبلیغات منفی و گسترده برخی کشورها برای تشویش اذهان عمومی و قطع صادرات و واردات فرآورده های دامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در پایان از فعالیت مرکز تحقیقات زنبور عسل در استان اردبیل ابراز خرسندی کرد./935/پ202/ص
ارسال نظرات