۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۲۱۲
مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت:

سعادت جوامع اسلامی در گرو موضع گیری های روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت گفت: سعادت جوامع اسلامی در گرو موضع گیری های قشر روحانیت است.
روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مولوی اسحاق مدنی، مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت عصر پنج شنبه در همایش تبیین معیارهای تقریب مذاهب اسلامی که در دانشگاه پیام نور تالش برگزار شد، اعلام کرد: تا زمانی که تفرقه و در جهان اسلام جریان داشته باشد، مسلمانان از هیچ عزتی برخوردار نخواهند بود.

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت با اشاره به کشتارهای مسلمانان از سوی ارتش های زورگوی غرب در کشور های مسلمان منطقه، اعلام کرد: تا هنگامی که مسلمانان در سایه اتحاد و همدلی به عزتی که در متون اسلامی به آن اشاره شده نرسند، همواره از سوی دشمنان به ذلت کشیده خواهندشد.

رییس شورای مجمع التقریب افزود: تنها زمانی عزت و شرافت و خیر و صلاح متوجه جوامع اسلامی می شود که مسلمانان با دوری از تفرقه و دوگانگی متحد و یکپارچه شوند.

مدنی با اشاره به نقش تعیین کننده علما و روحانیان در ایجاد وحدت و تفرقه میان مسلمانان اظهار داشت: سعادت جوامع اسلامی در گرو موضع گیری های این قشر تاثیرگذار است.

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت، وحدت امروز مسلمانان در ایران را ناشی از موضع گیری صریح امام (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: فتنه های امروز جهان اسلام ناشی از دور شدن از مسیر و مکتب پیامبر اکرم(ص) است.

رییس شورای مجمع التقریب با بیان این که دشمنان اسلام همواره تلاش کرده اند با دسیسه های مختلف مذاهب اسلام را به اختلاف و تفرقه سوق دهند، افزود: در متون همه مذاهب اسلامی هیچ رنگ و بویی از دشمنی و اختلاف افکنی وجود ندارد.

مدنی، حسن ظن به مسلمانان سایر مذاهب اسلامی در عین اعتقاد به مذهب شخصی را، راه حل اصلی تقریب مذاهب اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: امام(ره) به وحدت اسلامی عمیقاً داشتند و حتی یک کلمه از ایشان در جهت تفرقه میان مذاهب اسلام شنیده نشده است.

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت، تفرقه افکنان در میان مذاهب اسلامی را سوء استفاده کنندگان از احساسات مردم توصیف و تصریح کرد: هیچگاه در تاریخ مانند امروز چنین اتفاق نیافتاده بود که دشمانان با سوء استفاده از اختلاف مسلمانان به مقدسات اسلامی توهین کنند.

رییس شورای مجمع التقریب با محکوم کردن انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم(ص) و واقعه قرآن سوزی در آمریکا، گفت: جهان استکبار در سایه سرگرم شدن جوامع اسلامی به اختلافات جرأت جسارت به مقدسات اسلام را پیدا کرده است./950/پ202/ص
ارسال نظرات