۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۱۴۲۶۴
خطیب جمعه بیروت:

آشوب های سوریه در راستای اهداف شوم استکباری در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت تلاش دشمنان برای آشوب انگیزی در سوریه را در راستای اهداف شوم استکباری در منطقه ارزیابی کرد و ترکیه را به بازیابی نقش مصمم خود در دفاع از قضایای اسلامی فراخواند.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه شهر بیروت، پایتخت لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین(ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد، اوضاع آشفته سوریه را خاطرنشان ساخت و گفت: دشمنان خواستار غرق کردن سوریه در گرداب خون و فتنه و برهم زدن ثبات و امنیت این کشور هستند.

وی این دسیسه شوم دشمنان را تلاشی بین المللی برای بهره برداری از وضعیت پرآشوب سوریه برای برهم زدن وحدت سوری ها و تجزیه کشور آنها در راستای اهداف شوم استکباری در منطقه ارزیابی کرد و ملت سوریه را به هوشیاری کامل و توجه به خطرها و تهدیدهایی که آنها را فراگرفته است، فراخواند.

خطیب جمعه بیروت از ملت سوریه خواست تا فریب ادعاها و دخالت جویی های غرب برای حمایت از سوریه را نخورند و افزود: این دخالت جویی به سود هیچ یک از گروه های سوری نیست و کمکی به مسیر اصلاحات نخواهد کرد، بلکه این کشور را در گرو منافعی مخالف با منافع سوریه، اعراب و مسلمانان قرار خواهد داد.

وی همچنین خواستار برقراری گفت و گویی جدی با توجه به خواسته های ملت سوری و نیازهای اولیه و ضروری آزادی و زندگی کرامت مند شد و با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جهان عرب و ایستادگی آن در برابر طرح های استکباری، تصریح کرد: نگذارید زخم های ملت های مسلمان پلی برای رسیدن مستکبران به زیاده خواهی ها و آرزوهای دور و درازشان باشد.

سید علی فضل الله از سوی دیگر ترکیه را به بازیابی نقش مثبت خود در راستای منافع امت اسلام فراخواند و از این کشور خواست تا از دو دلی دست بردارد و پایگاهی برای اجرای سیاست های استکباری که ذره ای به منافع اعراب و مسلمانان و قضایای اصلی آنها ندارند، نباشد.

گفتنی است که سوریه از اواخر اسفند ماه گذشته شاهد ناآرامی هایی در مناطق مختلف این کشور بوده است که در جریان آن ها افراد مسلح و تروریست با استفاده از سلاح اقدام به کشتن مردم و نیروهای امنیتی با هدف ایجاد ناامنی و درگیری می کنند.

چندی پیش نیز افراد مسلح در کمینی در جاده ادلب ـ دمشق، ساریه حسون، فرزند شیخ بدرالدین حسون، مفتی سوریه که به همراه محمد عمر از اساتید دانشگاه حلب (بخش تاریخ) در حال بازگشت به دمشق بود را ترور کردند و به شهادت رساندند./981/ب902/گ
ارسال نظرات