۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۲۷۶
آیت الله شبستری:

اخلاق رضوی عامل ‌مهم در تأثیرگذاری تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به شیوه مناظرات حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: اخلاق رضوی عامل مهم در تاثیرگذاری تبلیغ است.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در دیدار با جمعی از خادمان حرم رضوی اظهار داشت: یکی از دلایل ملقب شدن امام رضا(ع) به عالم آل محمد، بهره مندی از علوم مختلف و مناظراتی بود که آن حضرت با دانشمندان و علمای بلاد و ادیان مختلف داشته اند.

وی ادامه داد: رضایت همگان از خلق و خوی آن امام همام دلیل اطلاق «رضا » به امام هشتم است، از این رو باید تاکید کرد که اخلاق رضوی عامل مهم در تاثیرگذاری تبلیغ است.

امام جمعه تبریز فعالیت های فرهنگی در خصوص ترویج فرهنگ رضوی در کشور را یک فرصت مغتنم برای بزرگداشت شعائر اسلامی دانست و گفت: اگر فرهنگ رضوی در جامعه تسری پیدا کند شاهد نتایج خوبی در تعالی اخلاقی جامعه خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری بهره مندی از فرهنگ رضوی را بهترین راه مقابله با ناتوی فرهنگی غرب عنوان کرد و افزود: در شرایطی که استکبار جهانی فرهنگ مبتذل غرب را ترویج می‌دهد، فعالیت فرهنگی مبتنی بر دین راهکاری برای مقابله با این تهاجم فرهنگی است.

وی خواستار مقابله فرهنگی با تهاجم رسانه ای مبتذل غرب شد و گفت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج در کشورمان نعمتی بزرگ است که می‌تواند زمینه ساز کارهای بزرگ فرهنگی شود.

آیت الله شبستری با تاکید بر کارشناسی در برنامه های فرهنگی دهه کرامت و خاطرنشان کرد: دهه کرامت فرصتی برای تزریق نشاط معنوی در جامعه است، مردم در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این ایام با اخلاق و سیره حضرات معصومین آشنا می شوند.

همچنین علی‌اکبر داودی، سرخدام خادمان کاروان رضوی از برنامه‌ریزی کاروان‌های رضوی در سراسر کشور و خارج از کشور خبر داد و اظهار داشت: طرح زیر سایه خورشید در سه سال گذشته به صورت گسترده در سطح کشور انجام می‌شود.

داودی افزود: تلاش داریم تا دهه کرامت همانند دهه عاشورا در کشور جای خود را پیدا کرده و برنامه‌های معنوی و فرهنگی در این راستا برگزار شود.

رییس کانون جوانان رضوی تبریز نیز در این دیدار گفت: برنامه های فرهنگی خادمین رضوی به مدت سه روز در سه شهر آذربایجان شرقی برگزار و بیش از بیست هزار نذورات متبرک آستان مقدس امام رضا(ع) در استان توزیع می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات