۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۳۴۵
حداد عادل:

آستان قدس رضوی بهترین ظرفیت را برای چاپ کتب نفیس مذهبی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، حضور مرقد مطهر حضرت رضا را پاداش ایرانیان در ازای محبت اهل بیت دانست و گفت: آستان قدس رضوی با سابقه بیش از 1200 ساله خود ظرفیت های فرهنگی فراوانی را در خود ذخیره کرده که باید کشف و استحصال شود.
غلامعلي حداد عادل رييس فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي و رييس کميسيون فرهنگي مجلس


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامعلی حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و مشاور رهبر معظم انقلاب،  روز گذشته در اختتامیه چهارمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، دهه کرامت را دهه جشن و سرور ملت ایران خواند و گفت: مضجع شریف امام رضا(ع) در ایران همچون چلچراغی روشنگر جان های ایرانیان است.

وی با بیان این‌که حضور این مرقد مطهر، پاداش ایرانیان در ازای محبت اهل بیت(ع) است افزود: با ابتکار جشن های رضوی در دهه کرامت وسیله ای برای شادی بیشتر ولادت حضرت فراهم شده و این به شکل یک جشن ملی و مردمی دل های همه را شاد می کند.

حداد عادل با بیان این‌که این کانون ایمان و معنویت باید به عنوان یک دانشگاه بزرگ به مقیاس کل ایران شناخته و اداره شود ادامه داد: آستان قدس رضوی با سابقه بیش از 1200 ساله خود ظرفیت های فرهنگی فراوانی را در خود ذخیره کرده و همچون معدن بزرگی است که باید کشف و استحصال شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که سازمان کتابخانه های آستان قدس، بهترین ظرفیت را برای چاپ کتب نفیس مذهبی در جهان اسلام دارد گفت: حضرت رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) و معارف ایشان تابشی از انوار قرآن و اسلام است اما این جنبه وجود ایشان در کشور آن گونه که باید منعکس نشده بود که به برکت تلاش های فرهنگی آستان قدس به تدریج جلوه‌گر می‌شود.

وی، برگزاری جشنواره کتاب سال رضوی را از کارهای شایسته در این زمینه دانست و خطاب به نویسندگان تأکید کرد: اینکه فکر و قلم خود را در خدمت نشر معارف اهل بیت(ع) قرار داده اید هم نویسندگان موجود و هم آیندگان را ترغیب و تشویق می کند./930/پ202/س


ارسال نظرات