۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۳۵۱
آیت‌الله حسینی بوشهری:

روحانیان مراقب عملکرد فرزندان خود باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که بی‌باکی‌ها و جسارت به دین در جامعه زیاد شده است از طلاب خواست تا نه تنها دین را بیاموزند، بلکه در رفتار و عمل نیز آن را پیاده و در موقع نیاز با غیرت دینی خود از دین دفاع کنند.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امروز در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی، فرهنگی تربیتی ویژه خانواده‌های حوزوی با بیان روایتی از پیامبر اکرم‌(ص) درباره جایگاه علم بر افزایش دانش و شرکت در جلسات علمی تأکید کرد.

وی با بیان این‌که بر اساس دیدگاه مردم، حاکمیت دست روحانیت است و روحانیان در بخشی از تشکیلات نظام حضور دارند، افزود: روحانیان مراقب عملکرد فرزندان خود باشند چرا که مردم درباره نحوه کسب و کار آنان حساس هستند و آن را زیر سؤال می‌برند.

امام جمعه قم همچنین خطاب به افرادی که از رهبری و ولایت فقیه بدگویی می‌کنند، گفت: ولایت فقیه چیز جدیدی نیست که از سوی امام راحل مطرح شده باشد؛ بلکه تأکید امام زمان‌(عج) است که فرمودند در عصر غیبت به علما و بزرگان دین مراجعه کنید.

این استاد حوزه با بیان این‌که بی‌باکی‌ها و جسارت به دین در جامعه زیاد شده است از طلاب خواست تا با غیرت دینی خود از دین دفاع کنند و تصریح کرد: نه تنها دین را بیاموزید، بلکه در رفتار و عمل نیز آن را پیاده و اگر در جایی نیاز به دفاع از دین بود، دفاع کنید.

وی در ابتدای سخنان خود یکی از مباحث مطرح شده در سال‌های اخیر را بحث انتظار بشر از دین و انتظار دین از بشر عنوان کرد و با بیان این‌که نیازهای فکری، رفتاری، پرورشی و اخلاقی مهم‌ترین نیازهای انسان است به بررسی این موضوع پرداخت.

آیت‌الله حسینی بوشهری عدم تطبیق با مسایل اعتقادی را سبب قانع نشدن از مبدأ، معاد، نبوت، امامت و عدالت خداوند دانست و تصریح کرد: بی‌توجهی به مسایل کلامی و اعتقادی سبب ناتوانی در پاسخ‌ به شبهات روزافزون دشمن می‌شود.

وی با بیان این‌که انسان یک سلسله نیازهای روحی دارد که نباید از آن غفلت کند، اظهار داشت: صبر، آرامش و سکون از معیارهای اخلاقی است که نیازهای روحی بشر را تأمین می‌کند و سبب برخورد صحیح با چالش‌های زندگی می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: خواهران طلبه که مسایل اخلاقی را به خوبی فراگرفته‌اند، مدبرانه با تمام چالش‌های محیط زندگی مقابله می‌کنند؛ چراکه هر مشکلی را می‌توان با معیارهای اخلاقی حل کرد.

وی با بیان این‌که شبهات بسیاری از سوی روزنامه‌ها و رسانه‌های بیگانه درباره مسایل اعتقادی مطرح است و این شبهات در کانون خانواده‌ها وارد می‌شود، اظهار داشت: خانم خانواده با تسلط بر مسایل اعتقادی می‌تواند به شبهات بسیاری پاسخ دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: زنان بخش قابل توجهی از جمعیت مخاطب مبلغان دین هستند که از مطرح کردن مسایل خود معذورند، خواهران طلبه با غنیمت شمردن این فرصت پیش آمده و با شرکت در دوره‌های آموزشی، به مشکلات آنان پاسخ دهند.

وی آموختن معارف دین را انتظار دین از بشر عنوان کرد و خطاب به شرکت کنندگان در این جلسه خواستار تحصیل دروس طلبگی به صورت غیرحضوری و نقش‌آفرینی آنان در عرصه مسایل تبلیغی به عنوان افرادی محصل، مهذب و آشنای به مبانی دینی و اعتقادی شد. /920/پ202/ج

ارسال نظرات