۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۱۴۳۷۷
یکی از علمای شیعه عربستان:

شیعیان درگیر جنگ های مذهبی نمی شوند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان تاکید کرد که شعیان وارد بازی و جنگ مذهبی نخواهند شد.
سيد منير خباز از علماي شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید منیر الخباز از علمای شیعه عربستان در بیانه ای، توهین شیخ علی الحذیفی، خطیب جمعه مسجد النبی (ص) به شیعیان را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: در مقابل سخنان الحذیفی باید بگویم که ما از تجربه و دیدگاه هوشیارانه ای برخوردار هستیم و وارد بازی طایفه ای که از سوی وی و رسانه ها آغاز کرده است نخواهیم شد.

حجت الاسلام الخباز افزود: عقلانیت و ارزش های ادبی والایی که از سوی اهل بیت (ع) به ما رسیده است در فکر و شیوه زندگیمان رسوخ کرده و گفتمان وحدت انگیزانه و برادری صادقانه را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم.

این عالم شیعه سعودی تصریح کرد: این میراث گرانبها ما را بر آن می دارد که در برابر برادران دینی و خانواده دینی و ملی اهل سنت خود صادق بوده و رفتار برادرانه با آنان داشته باشیم.

وی بر لزوم بررسی حوادث اخیر در العوامیه تاکید کرد و اظهار داشت: حوادث اخیر به بررسی و کارشناسی نیاز دارد و نباید از کلمات خطرناکی که تنها هدف آن دور ساختن ما از مسائل اساسی و پرونده های حقوقی است استفاده کرد.

سید منیر الخباز با اشاره به مشکلات کنونی عربستان تاکید کرد: مشکلاتی که از چند سال گذشته در کشور بوجود آمده اند به بررسی و تحقیق از سوی عقلا نیازمند است تا ریشه های آن پیدا شده و با تلاش های صادقانه که مبتنی بر ایمان به حق شهروندی همگانی و تساوی مردمدر حقوق و امتیازات است به حل این مشکلات کمک کرد.

گفتنی است شیخ علی الحذیفی، خطیب جمعه مسجد النبی (ص) در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته به شدت به شیعیان توهین کرده و ضمن مشرک و کافر خواندن آنها، شیعیان را مزدور و وابسته به بیگانگان عنوان کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات