۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۳۹۱
عضو خبرگان رهبری:

ایجاد جذابیت در ترویج فرهنگ اهل‌بیت ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: نقش آموزش و پرورش و معلمان در تعلیم و تربیت و شکل‌دهی افکار و ذهن دانش‌آموزان بیشتر از دانشگاه است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم تجلیل از مدیران فعال حوزه پرورشی و تربیت بدنی شهرستان مراغه اظهار داشت: شخصیت، فکر و اندیشه دینی دانش آموزان در نوجوانی و جوانی شکل می گیرد و معلمان در این ارتباط از نقش بسزایی برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه نقش دبیران مدارس مهم‌تر از مسؤولان و متولیان فرهنگی جامعه است، خاطرنشان کرد: نقش آموزش و پرورش و معلمان در تعلیم و تربیت و شکل دهی افکار و ذهن دانش آموزان بیشتر از دانشگاه است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی میانه روی در آموزش های علمی و دینی، نظم در امور و ایجاد جذابیت در ترویج فرهنگ اهل بیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: تعلیم و تربیت در مدارس، پایه و اساس ارتقای علمی دانش آموزان در سطوح بالاتر و مراکز علمی و دانشگاهی بوده و از این لحاظ دارای اهمیت بسیاری است.

امام جمعه مراغه با تاکید بر بهره‌مندی مدیران مدارس از امکانات کمک آموزشی در جهت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تصریح کرد: آینده درخشان نظام اسلامی بدون تلاش و مجاهدت دبیران مدارس محقق نخواهد شد، چراکه معلمان و مدیران مدارس تربیت آینده‌سازان کشور را بر عهده دارند.

وی خواستار توجه شناسایی استعدادها و تربیت نسلی پویا و محقق در مدارس شد و گفت: تعلیم و تربیت باید در کنار هم برای پرورش استعدادهای علمی و اخلاقی نسل‌های آینده به کار گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در پایان با تاکید بر اقامه نمازهای جماعت در مدارس بود، افزود: حضور دبیران و مدیران مدارس همراه با دانش‌آموزان در آیین‌های دینی و نمازهای جماعت، آینده سازان کشور را برای شرکت در چنین برنامه هایی تشویق خواهد کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات