۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۳۹۳
آیت الله موسوی جزایری:

ایجاد فاصله و تعطیلی در دروس حوزوی آفتی برای طلاب علوم دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ابراز داشت: امیدواریم که در آینده با ساماندهی جاده امامزاده عبدالله باغملک بتوانیم یک حوزه تابستانی بزرگ و مجهز برای طلاب حوزه علمیه خوزستان احداث کنیم؛ چراکه فاصله و تعطیلی فراوان بین درس و بحث طلاب، آفتی بزرگ برای آنان است.
آيت الله موسوي جزايري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ظهر امروز در دیدار اعضای شورای حمل و نقل خوزستان با تبریک و تهنیت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، به نامگذاری فاصله میلاد حضرت معصومه تا امام رضا(ع) به دهه کرامت اشاره کرد و ابراز داشت: فاصله 10 روزه میان میلاد حضرت معصومه و امام رضا(ع) از الطاف خداوند متعال است و جالب این است که بعد از میلاد این عزیزان تولد حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ)، برادر امام رضا(ع) است که این اتفاق فرخنده جای درنگ و تأمل دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در راستای دهه کرامت برنامه های بسیار خوبی اجرا کرده است و همچنین خود آستان قدس رضوی کار حسنه ای را در چند سال اخیر آغاز کرده و هیأت هایی از خدام امام رضا(ع) را به شهرهای مختلف ایران اسلامی اعزام می کند که هم اکنون اهواز میزبان هیأتی از خدام حضرت ثامن الحجج(ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادغام وزرات راه و ترابری با وزارت مسکن، این وزارتخانه را یکی از مؤثرترین تشکیلات کشوری خواند و گفت: وزارت راه و ترابری تأثیر فراوانی در حیات کشور دارد؛ چراکه مسیرهای زمینی، هوایی و ریلی برای نقل و انتقال هموطنان به نقاط مختلف ایران به منزله رگ برای بدن است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تکمیل احداث پل شطیط در شوشتر، خاطرنشان کرد: وقفه در تکمیل احداث این پل بسیار ناراحت کننده بود و مشکلات فراوانی برای مردم شوشتر ایجاد کرده ولی خوشبختانه با درایت و تدبیر مسؤولان عزیز وزارت راه و ترابری خوزستان مراحل تکمیل این پل به پایان رسید و پل شطیط با حضور وزیر محترم کشور افتتاح شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنان خود با بیان این که در گذشته وضعیت جاده ای امامزاده عبدالله(ع) باغملک بسیار خطرناک و نامناسب بود، بیان داشت: امروز مشاهده می شود که بخش وسیعی از این جاده سامان دهی شده است و وضعیت عبور و مرور مردم برای عرض ارادت به ساحت مقدس به امامزاده عبدالله(ع) بسیار آسان شده است که امیدواریم مراحل تکمیلی و پایانی این جاده نیز به پایان برسد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: امیدواریم که در آینده با سامان دهی جاده امامزاده عبدالله باغملک بتوانیم یک حوزه تابستانی بزرگ و مجهز برای طلاب حوزه علمیه خوزستان احداث کنیم؛ چراکه فاصله و تعطیلی فراوان بین درس و بحث طلاب آفتی بزرگ برای آنان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانی با ابراز نارضایتی از وضعیت جاده ای چند منطقه حاشیه نشین اهواز به مسؤولان وزارت راه و ترابری خوزستان گوشزد کرد که هرچه زودتر بر ترمیم و پایان بخشیدن به مشکلات جاده ای مردم در این مناطق تسریع ببخشند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مدیران کل بخش های مختلف وزارت راه و ترابری خوزستان گزارشی از عملکرد چند ماهه خود در سال جاری ارایه دادند./9461/پ202/ع

ارسال نظرات