۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۴۰۲
فرماندار اهواز خبر داد:

اختصاص 8 میلیارد ریال به کتابخانه‌های اهواز

خبرگزاری رسا ـ فرماندار اهواز از اختصاص 8 میلیارد ریال از مجموع اعتبارات این شهرستان به امور کتابخانه‌های عمومی خبر داد.
کتابخانه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالعزیز فدعمی، فرماندار اهواز صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اهواز، تعداد کتابخانه‌های شهرستان اهواز را 15 باب عنوان کرد و گفت: به نسبت تعداد جمعیت شهرستان نیاز به افزایش تعداد و زیر بنای کتابخانه‌ها داریم.

وی افزود: با این وجود در شاخص متوسط تعداد کتاب به ازای هر 100 نفر جمعیت وضعیت مناسبی داشته و اهواز در رتبه دوم کلانشهرهای کشور قرار دارد.

فدعمی اظهار داشت: از لحاظ متوسط اعضای کتابخانه‌ها در رتبه سوم کلانشهرها و از نظر تعداد مراجعان و تعداد کتب امانت داده شده رتبه چهارم را داراست.

فرماندار اهواز با بیان این که ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه دارد، گفت: افزایش آگاهی و معلومات عمومی و تخصصی مردم از بسیاری مشکلات و معضلات جلوگیری کرده و راه درست انتخاب کردن را به جامعه نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر خدمات امانت کتاب و فضای مطالعه، برنامه‌های فرهنگی و علمی متنوعی برای غنای فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به ایجاد بخش‌های تخصصی دفاع مقدس، خوزستان شناسی، هنر و علوم قرآنی، جشنواره‌های کتابخوان‌های برتر، کارگاه‌های آموزشی، فعالیت کانون‌های ادبی، قرآن و نهج البلاغه و جلسات نقد و بررسی شعر و کتاب اشاره کرد.

فدعمی بر لزوم ساماندهی و تجهیز کتابخانه مدارس به منظور فراهم کردن فضای مناسب و تشویق دانش‌آموزان به کتابخوانی تاکید کرد و از مدیران مدارس خواست برای این موضوع اهمیت ویژه قائل شوند.
وی تاکید کرد: کتاب‌ و کتاب‌خوانی‌ راهی‌ برای‌ تقویت‌ روحیه‌ دینی‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ است‌. مطالعه‌ کتاب‌های‌ دینی‌ و مذهبی‌ به‌ کودک‌ و نوجوان‌ کمک‌ می‌کند تا به‌ درک‌ صحیحی‌ از مسائل‌ دینی‌ دست‌ یابد و پیش‌ از آن‌ که‌ دیر شود به‌ رشد و شکوفایی‌ لازم‌ برسند. همچنین‌ مطالعه‌ غیر درسی‌باعث‌ بالا رفتن‌ سطح‌ فکر، فعال‌ شدن‌ ذهن‌، افزایش‌ گنجینه‌ لغات‌ و افزایش‌ علم‌ و آگاهی‌ می‌گردد./9461/پ203/ع

ارسال نظرات