۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۴۲۷
با حضور رییس مجلس خبرگان رهبری؛

مجتمع مذهبی فرهنگی امام رضا در تهران افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاح مجتمع مذهبی فرهنگی امام رضا (ع) با حضور آیت الله مهدوی کنی در منطقه هفت تهران برگزار شد.
آيت الله مهدوي كني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر محمد باقر قالیباف یک شنبه، هفدهم مهر در مراسم افتتاح مجتمع مذهبی، فرهنگی امام رضا(ع) در منطقه 7 ، با اشاره به این که شهرداری در کنار کارهای خدماتی و عمرانی ، بدون شک در برابر مشکلات و معضلات فرهنگی در سطح جامعه هم وظیفه دارد، گفت: مهم ترین نکته ای که ما به عنوان خدمتگزاران مردم در شهرداری و همچنین سایر مسئولان اجرایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به عنوان یک وظیفه مد نظر داشته باشیم این است که بدانیم نسبت به موضوع دین مردم و توجه به تعلیم و تربیت آن ها مسئولیم.

قالیباف با بیان این که امروز جامعه ما بحث تربیت ، تزکیه و اصلاح جامعه را به اصلاح جدول و جوی و آسفالت ترجیح می دهد ، خاطر نشان کرد: موضوعات تربیتی و اخلاقی نسبت به موضوعات دیگر در هر سازمانی در اولویت قرار دارد ، لذا ما خود را موظف و مکلف می دانیم که به موضوعات با اولویت مسجد و تفکر مسجدی نگاه کنیم و کارها را با این رویکرد پیش ببریم، از این رو توجه به مباحث مختلف از اوقات فراغت جوانان گرفته تا اوقات فراغت سالخوردگان و همچنین احداث چنین مراکزی ریشه در این دیدگاه دارد.

وی با اشاره به این که مجتمع مذهبی فرهنگی امام رضا (ع) که نگینش مسجد آن است و اساس آن بر پایه نماز قرار داده شده است، گفت: این مجتمع فقط برای برپایی نماز نیست بلکه باید حداکثر استفاده از آن بشود تا همه اهالی محله ، خانواده ها و شهروندان از خدمات آن بهره ببرند..

شهردار تهران در پایان اظهار کرد: امیدواریم در سایه نظام اسلامی و ولایت ، آرمان های امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم.

مهندس غلامرضا میرزایی فلاح ، شهردار منطقه هفت در این مراسم با بیان این که این بخش از شهر تهران فاقد چنین مرکزی بود، گفت : ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و اجتماعی در نقاط مختلف شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار می گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد : وضع کنونی جامعه ما به گونه ای است که از نظر فرهنگی تهاجم گسترده ای علیه مبانی اعتقادی و نظام اسلامی ما اتفاق می افتد ، از این رو ما برای این که جوانان را مصون نگه داریم نیازمند احداث چنین مراکزی هستیم.

شهردار منطقه هفت تهران با اشاره به این که احداث این مجموعه مذهبی و فرهنگی را حاصل تفکر جمعی تعدادی از اساتید دانشگاه و افراد صاحب نظراست، ابراز داشت:

مهندس حجت، مسئول پروژه احداث مجتمع مذهبی و فرهنگی امام رضا (ع) گزارش پیرامون نوه ساخت و بخش های مختلف این مجتمع ارائه کرد و گفت: با توجه به نامگذاری این مجتمع به نام امام رضا (ع) این بخش از مسجد را به صورت هشت گوشه طراحی کرده ایم.

.مسئول این پروژه خاطرنشان کرد: در احداث این مجتمع اصول معماری اسلامی ایرانی در نظر گرفته شده و از متغیرهایی استفاده شده که در جذب مخاطبان تاثیر گذار است.

گفتنی است، مراسم افتتاح مجتمع مذهبی فرهنگی امام رضا (ع) شب گذشته با حضور آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی ، دکتر محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، جمعی از مدیران شهری، روحانیون و شهروندان منطقه هفت برگزار شد./921/د102/س
ارسال نظرات