۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۱۴۴۴۸
عضو خبرگان رهبری:

هدف اصلی استکبار خدشه‌دار‌کردن‌ چهره حقیقی اسلام است

خبرگزاری رسا‌ ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دنیای استکبار همسو با برخی فرقه‌های تندرو در صدد نشان دادن چهره ای خشن از اسلام و پیامبر اکرم(ص) است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم تبریز در مجتمع ورزشی صدرا برگزار شد، اظهار داشت: آموزه های انبیای الهی و ائمه اطهار، تعالیم انسان‌سازی هستند که بشر را در طول تاریخ از گمراهی‌ها و جهالت نجات داده و به سوی نور و سعادت دنیا و آخرت حرکت می‌دهد.

وی با بیان این‌که بشر امروز نیازمند آموزه های حیات بخش دین و توجه به سیره ائمه اطهار است، گفت: دشمنان کینه‌توز اسلام نظیر فرقه وهابیت تلاش می‌کند با ترفندهای مختلف رسانه ای ارادت قلبی مسلمان به ائمه اطهار را کمرنگ جلوه داده و یا این امر را شرک معرفی کرده و در اصل این ارادت شبهه ایجاد کنند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بزرگ‌ترین شبهه وهابیت در علاقه و ارادت به اهل بیت، بیان برخی مسائل غیرواقعی نظیر خواندن زیارت‌نامه و یا رفتن به زیارت قبور ائمه اطهار است که باید به صورت قاطع و شفاف این شبهات برای مردم بازگو شود تا انحرافی در دین به وجود نیاید.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خاطرنشان کرد: دنیای استکبار نیز همسو با برخی فرقه‌های تندرو در‌صدد نشان‌دادن چهره خشن از اسلام و دین مبین پیامبر(ص) هستند که باید هوشیارتر از گذشته مواظب این توطئه‌ها باشیم.

وی عرض ارادت به ائمه اطهار بدون آگاهی و بصیرت نسبت به سیره، اهداف و آموزه های آن بزرگواران را بی فایده دانست و افزود: امروز جهان اسلام نیازمند شیعه حقیقی امام رضا(ع) است، فردی که نسبت به مسائل پیرامون خود و تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام بی تفاوت باشد، نمی تواند خود را شیعه ائمه معصومین بداند.

امام جمعه اردبیل خواستار الگوپذیری از سیره زندگانی ائمه اطهار شد و گفت: اگر خود را ارادتمند آن بزرگواران می دانیم، باید در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی تأکیدات و رهنمودهای ائمه را مورد توجه و عمل قرار دهیم، در غیر این صورت از شفاعت بی بهره خواهیم بود./935/پ202/س
ارسال نظرات