۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۴۴۷۴

بیانیه علمای شیعه عربستان در محکومیت اهانت ای خطیب مسجد النبی

خبرگزاری رسا ـ ده ها تن از علمای شیعه عربستان، توهین و هتاکی خطیب جمعه مسجد النبی (ص) به شیعیان را محکوم کردند.
علماي شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، 37 تن از علمای شیعه عربستان با صدور بیانیه ای مشترک، توهین شیخ علی الحذیفی، خطیب جمعه مسجد النبی (ص) به شیعیان را محکوم کردند.

علمای شیعه در این بیانیه که با عنوان «نه به فتنه» صادر شد هتاکی الحذیفی به عقاید تشیع و تشکیک در وفاداری ملی شیعیان عربستان به وطن را محکوم کردند.

امضا کنندگان این بیانیه از سکوت دولت در قبال این سخنان فتنه انگیزانه و تلاش جهت عدم تکرار این سخنان ابراز شگفتی کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اظهارات الحذیفی، وحدت ملی را در معرض خطر قرار داده بویژه اینکه همه امت اسلامی در حال حاضر با بحران و چالش های خطرناکی روبرو شده اند.

علمای شیعه عربستان نسبت به خطرات فتنه های مذهبی هشدار دادند و تاکید کردند: تنش های مذهبی سبب می شود تا امور از سیطره عقلا و اهل حکمت خارج شده و بیم آن می رود که به امور به جاهای باریک بکشد.

حجج اسلام سید منیر الخباز، سید حسن النمر، شیخ عبدالکریم الحبیل، سید محمد باقر الناصر، شیخ فیصل العوامی، شیخ عبدالجلیل الزاکی، شیخ عبدالمحسن النمر، و سید یوسف النمر از برجسته ترین امضا کنندگان این بیانیه بودند.

گفتنی است شیخ علی الحذیفی، خطیب جمعه مسجد النبی (ص) در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته به شدت به شیعیان توهین کرده و ضمن مشرک و کافر خواندن آنها، شیعیان را مزدور و وابسته به بیگانگان عنوان کرد./980/ب902/گ
ارسال نظرات