۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۴۵۲۴

مهلت ارسال مقاله به بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی‌(ره) از تمدید مهلت ارسال مقاله به بخش ویژه فراخوان این جشنواره تا نیمه آبان‌ماه خبر داد.
اوليا شعباني، كارشناس دبيرخانه جشنواره شيخ طوسي لوگوي بيداري اسلامي


اولیا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اعلام این خبر اظهار داشت: موضوع ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی‌(ره) بیداری اسلامی است و توصیف بیداری اسلامی ناظر بر هستی و چیستی آن، تبیین بیداری اسلامی ناظر بر چرایی تحولات اخیر و تحلیل بیداری اسلامی ناظر به چگونگی قیام‌های مردمی از جمله اهداف آن به شمار می‌رود.
 
وی با بیان این‌که مهلت ارسال مقاله به بخش ویژه فراخوان جشنواره پیش از این تا پایان مهرماه بود که تا نیمه آبان‌ماه تمدید شد، افزود: زمینه­‌ها و ریشه­‌های شکل­‌گیری بیداری اسلامی، فرآیند تحقق بیداری اسلامی در کشورها، نقش انقلاب اسلامی در بیداری جهان اسلام، نقش عالمان دینی و حوزه­‌های علمیه در بیداری مسلمانان، بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و مؤلفه‌های بیداری اسلامی از محورهای این فراخوان است.
 
کارشناس دبیرخانه جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی‌(ره) همچنین با بیان این‌که مهلت ارسال مقاله به بخش عمومی این جشنواره به پایان رسیده است،‌ اظهار داشت: بخش عمومی جشنواره شیخ طوسی‌(ره) به ارایه کتاب­‌های تألیفی چاپ­‌شده، مقالات و پایان‌نامه‌های دفاع­ شده­ در سال 1389 اختصاص داشت که نزدیک 400 اثر به این بخش ارسال شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جشنواره شیخ طوسی‌(ره) از سال 76 کلید خورد و به غیر از سال 77 هر سال برگزار شده است، اظهار داشت: تشویق و ترغیب محققان و طلاب غیرایرانی به پژوهش‌ مهم‌ترین هدف این جشنواره است که پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی به اهداف خود رسید و امروز استادان متبحری را در به جامعه علمی کشور و جهان تحویل داده است.

شعبانی یادآور شد: متقاضیان شرکت در بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی‌(ره) تا 15 آبان‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی قم ـ بلوار امین ـ سه راه سالاریه ـ جامعةالعلوم الاسلامیة ـ بلوک سه ـ پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی یا از طریق پست الکترونی tousi@miu.ac.ir ارسال کنند.

وی با بیان این‌که آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پس از موضو‌ع‌بندی برای ارزیابی نهایی به دبیر علمی و کارشناسان تحویل داده می‌شود و پس از دو مرحله ارزیابی آثار برتر برای تقدیر در جشنواره معرفی خواهند شد، افزود: پیش از این طلاب و محققان غیرایرانی مجاز به شرکت در این جشنواره بودند که با انجام تغییراتی، کارمندان و طلاب ایرانی جامعةالمصطفی نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

کارشناس دبیرخانه جشنواره شیخ طوسی‌(ره) از حضور هفت میهمان خارجی از کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی رخ داده در چهاردهمین جشنواره شیخ طوسی(ره) خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره به همت پژوهشگاه بین‌الملل المصطفی با همکاری معاونت پژوهش جامعةالمصطفی العالمیه، پنجشنبه 13 بهمن‌ماه از ساعت 8:30 در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) به نشانی قم ـ خیابان 19 دی ـ فلکه جهاد برگزار می‌شود. /920/ت302/ع

ارسال نظرات