۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۵۲۵
مسؤول ستاد ازدواج دانشجویی آذربایجان شرقی:

فرهنگ ازدواج آگاهانه و به هنگام در دانشگاه ها ترویج می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد ازدواج دانشجویی آذربایجان شرقی با تاکید بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام در کشور خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد، میزان طلاق در ازدواج های دانشجویی نسبت به میانگین کشوری بسیار پائین است
 ازدواج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس عباس زاده، مسؤول ستاد ازدواج دانشجویی آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از آغاز نام نویسی پانزدهمین دوره جشن ازدواج دانشجویی کشور خبر داد و اظهار داشت: نام نویسی زوج های دانشجو از 17 مهر تا هفتم آبان مصادف با سالروز ازدواج علی(ع) و فاطمه زهرا(س) صورت می یگرد.

وی با تشریح شرایط لازم برای شرکت در جشن ازدواج دانشجویی افزود: دانشجویان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.nahad.ir فرم مربوطه را تکمیل کرده و جهت تایید نام نویسی با در دست داشتن پرینت ثبت نام اینترنتی به همراه اصل و کپی عقدنامه، شناسنامه، کارت ملی و کارت دانشجویی، به دفاتر نهاد رهبری یا رابط ازدواج دانشجویی دانشگاه محصل تحصیل مراجعه کنند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی، مهلت مراجعه برای کسب تاییدیه ثبت نام را 21 آبان سال جاری اعلام کرد و گفت: تاریخ عقد مجاز برای ثبت نام در پانزدهمین دوره جشن ازدواج دانشجویی از اول مهر 1389 تا اول مهر 1390 می باشد.

حجت الاسلام عباس زاده تصریح کرد: در مواردی که هر دو زوج دانشجو باشند تنها ثبت نام یکی از آنها به عنوان داوطلب اصلی کافی است، در غیر این صورت حذف خواهند شد.

مسؤول ستاد ازدواج دانشجویی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و600 زوج دانشجو در جشن ازدواج دانشجویی استان نام نویسی کردند، گفت: پیش بینی می شود امسال سه هزار زوج در این مراسم نام نویسی کنند.

وی اعزام به عمره مفرده و زیارت مرقد مطهر ثامن الحجج‌(ع)، اعطای هدایای مقام معظم رهبری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مشهد مقدس و سطح دانشگاه ها و همچنین برگزاری جشن ازدواج با حضور خانواده ها در دانشگاه را از جمله برنامه های ستاد ازدواج دانشجویی آذربایجان شرقی برای زوج های جوان دانست.

حجت الاسلام عباس زاده گفت: برای زوج های دانشجوی دارای سهمیه شاهد، نخبگان علمی، فعالان فرهنگی و برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن، نهج البلاغه، حکمت مطهر و صحیفه سجادیه مزایا و امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام در کشور خاطر نشان کرد: آمارها نشان می دهد، میزان طلاق در ازدواج های دانشجویی نسبت به میانگین کشوری بسیار پائین است، که این امر نشان از اهمیت توجه به اصول اولیه ازدواج آسان، آگاهانه و به هنگام دارد./935/پ203/س
ارسال نظرات