۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۵۳۲

گسترش اعتراضات مردمی در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ اعتراضات مردم آمریکا روز به روز گسترده می شود و گزارش ها از فرا گیر شدن آن در 1000 شهر آمریکا حکایت می کند.
اعتراض مردم امريکا
به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات علیه فساد شرکت‌های بزرگ و سیاست‌های مالی دولت امریکا در واشنگتن با موج اعتراضات مردمی در سراسر این کشور ادامه دارد.

تظاهرکنندگان می‌گویند با وجود اعمال محدودیت‌ها و سخت گیریهای قانونی از سوی دولت، به اعتراضات خود تا رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه خواهند داد.

گفتنی است، این اعتراضات بخشی از جنبش "وال استریت را تصرف کنید" در اعتراض به شیوع فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در این کشور، از اواسط شهریور ماه در نیویورک آغاز شد و اکنون به بیش از 1000 شهر آمریکا گسترش یافته است.

علاوه بر این مردم آمریکا خواهان پایان جنگ در افغانستان و عراق هستند.

تظاهرکنندگان با استفاده از شعار "ما 99 درصد هستیم" تاکید می‌کنند که یک درصد از آمریکایی‌هایی هستند که بخش عمده‌ای از ثروت ملی را در اختیار دارند.

لازم به ذکر است، بی‌اعتمادی موجود در میان شهروندان امریکایی نسبت به نظام سیاسی و سیاست‌های اقتصادی مقامات این کشور رو به روز افزایش می یابد./982/ب903/گ
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
صاعقه آتشین قهر ملت‌های مسلمان که حاصل اعتماد به نصرت الهی در مقابل ظلم و جور مستکبران عالم و همان قهر الهی است، یکی پس از دیگری بر پیکره مثلث شوم آمریکایی، اسرائیلی و وهابی نازل می‌شود و به زودی آنها را به قعر زباله‌دان تاریخ می‌فرستد.
0
0