۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۵۴۳
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:

تشکیل ستادی عالی فعالیت‌های قرآنی در جهت مطالبات رهبری ‌ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ایجاد تشکلی عالی و رسمی جهت پوشش فعالیت های قرآنی در راستای منویات رهبری را ضروری دانست و تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی زمانی اثرگذار است که برآیند حضور همه نهادها و سازمان ها باشد.
تشکیل ستادی عالی فعالیت‌های قرآنی در جهت مطالبات رهبری ‌ضروری است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غفاری، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی، عصر روز گذشته در نخستین نشست ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف، با بررسی چگونگی فعالیت کمیته‌های مختلف این ستاد افزود: اعضای ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن اگر می خواهند مطالبات رهبر معظم انقلاب محقق شود، در عین فرهنگسازی برای سازمان های مختلف، توجه کنند این امر را به عنوان مأموریتی برای خود تعریف کرده و نصب العین قرار دهند.

غفاری، ایجاد تشکلی عالی و رسمی جهت پوشش فعالیت های قرآنی در راستای منویات رهبری را ضروری دانست و تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی زمانی اثرگذار است که برآیند حضور همه نهادها و سازمان ها باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: امروز سایه ولایت و امامت در قالب ولایت فقیه بر سر ما گسترده است و قرآن به عنوان کتاب عملی زندگی مورد توجه قرار دارد. در حالی که در برخی کشورهای اسلامی با وجود برخورداری از حافظان بسیار، نشانی از عزت و اقتدار نیست چراکه نگاهشان به قران در حد صوری است.

وی با اشاره به شاهد بیداری اسلامی در منطقه و رویکرد جدید مسلمین به انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: در چنین شرایطی، بازگشت به فرامین ورهنمودهای قرآن کریم بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می رسد.
غفاری تأکید کرد: فعالیت ستاد برگزاری مسابقات قران باید به صورت مستمر و در سطحی عالی و کشوری دنبال شده و تلاش شود امسال تعداد شرکت کنندگان حداقل صد درصد افزایش یابد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب نسبت به مهجوریت فراگیر قرآن افزود: تفاوت این دوره از مسابقات با دوره های گذشته، تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر همت جدی در تربیت حافظان قرآن است که نهضت جدی و فراگیر و مؤثر همه دستگاه‌ها را در رابطه با قران کریم می‌طلبد.

وی با بیان این‌که خراسان رضوی از استان‌های پیشرو در این عرصه است، اظهار داشت: از مجموعه امتیازات قرآنی استان، این است که موضوعات قرآنی در دستگاه‌های اجرایی هم جلوتر از سایر استان‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن اداره کل اوقاف، برخلاف سایر نهادها، فرادستگاهی بوده وتنها مسابقات قرآنی رسمی کشور است که به مرحله بین المللی می رسد.

وی ادامه داد: تقاضای ما در جهت تحقق فرمایشات رهبری، تلاش برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مسابقات و جذب افکار عمومی و شناخت استعدادها است.

وی، مهلت نام نویسی در این این دوره از مسابقات را دهم آبان اعلام کرد و افزود: مسابقات از 24 آبان ماه در سطح شهرستان ویژه مقطع بزرگسال و از پنجم شهریور ماه ویژه مقطع شکوفه در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار خواهد شد../930/پ202/س
ارسال نظرات