۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۱۴۵۹۹
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

آمریکا بیش از هر کشور دیگری با دموکراسی فاصله دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به رو به زوال بودن قدرت آمریکا، نسبت به تلاش این کشور برای جایگزین ساختن سلطه آشکار خود با دموکراسی کاذب هشدار داد.
سيد هاشم صفي الدين، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم افتتاحیه مجمع امام رضا(ع) در بیروت با تاکید بر اینکه آمریکا در حالت ترس و ضعف به سر می برد، گفت: با وجود اینکه آمریکا از هر کاری برای حفظ منافع خود در منطقه دریغ نمی کند، ولی در این کار موفق نخواهد شد.

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به درگیری های اخیر مصر که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد، مسؤولیت این آشوب ها را به عهده آمریکا دانست و افزود: آمریکاست که استراتژی ایجاد چنددستگی و اختلاف را پیش گرفته است و می بینیم که پس از کمرنگ شدن نفوذش در یمن، تونس، لیبی و سوریه دست به آشوب انگیزی در این مناطق می زند.

یادآور می شود که قاهره پایتخت مصر، روز یکشنبه، شاهد درگیری و کشمکش هایی میان تظاهرات کنندگان علیه شورای نظامی مصر بود که منجر به کشته شدن 25 نفر که بیشتر آنها از مسیحیان قبطی بودند و زخمی شدن بیش از 300 نفر شد.

وی با اشاره به اوضاع لبنان بر ضرورت حفظ دستاوردهای کسانی که با اخلاص و جهاد لبنان را از چنگال سیاست های ظالمانه آمریکا رهانیدند، تاکید کرد و کسانی را که همچنان دل به احیای سیاست های آمریکا در لبنان بسته اند را به کناره گیری از این میسر فراخواند و گفت: ما به همراه تمامی کسانی که لبنان را آزاد و عزیز و مستقل می خواهند همچون سد مستحکمی در برابر سیاست های آمریکایی خواهیم ایستاد.

این شخصیت برجسته حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه قدرت آمریکا رو به افول است، آمریکا را در حال جایگزین ساختن سلطه اش با دموکراسی کاذب خواند و افزود: آمریکا بیش از هر کشور دیگری با دموکراسی فاصله دارد و دلیل این امر، جنایت های ظالمانه علیه فلسطین است که در برابر دیدگان جهانی که سکوت اختیار کرده است رخ می دهد و داغ ننگی است بر پیشانی دموکراسی ظاهری آمریکایی./981/ب903/گ
ارسال نظرات