۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۱۴۶۰۱

برگزاری دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید حوزه علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید مدارس علمیه آذربایجان غربی در مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی برگزار شد.
برگزاری دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید حوزه علمیه آذربایجان غربی
حجت الاسلام جواد قهرمانی، مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری دوره اختبار و تثبیت طلاب حوزه های علمیه افزود: طلبه های پذیرفته شده در مصاحبه و تحقیقات با شرکت در این دوره آزمایشی و کسب نمرات مجاز کد طلبگی دریافت کرده و به صورت رسمی تحصیل در حوزه های علمیه را آغاز می کنند.

وی تعداد شرکت کنندگان در دوره اختبار و تثبیت را 300 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این دوره به مدت یک ماه از دوازدهم شهریور ماه تا دوازدهم مهرماه سالجاری در مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی برگزار شد که نتایج آزمون در حال بررسی است و در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

این مقام مسؤول، با بیان اینکه معدود افراد در این آزمون شانس موفقیت نمی یابند، یادآور شد: افراد با اخذ نمره قبولی به صورت رسمی به عنوان طلبه در مدارس علمیه استان مشغول تحصیل می شوند.

حجت الاسلام قهرمانی، در ادامه از تشکیل جلسه شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد و گفت: یازدهمین دوره جلسه شورای عالی با حضور تمامی اعضا در حوزه رسول اکرم شهرستان تکاب برگزار شد.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، رسیدگی به مسایل و مشکلات حوزه علمیه تکاب را محوری ترین موضوع جلسه اعلام کرد و افزود: در این جلسه در رابطه با مشکل فضای آموزشی و استاد حوزه که از جمله مشکلات حوزه علمیه این شهرستان بود، تصمیمات موثری اتخاذ شد.

گفتنی است، حوزه علمیه رسول اکرم شهرستان تکاب بیش از ده سال فعالیت دارد که هم اکنون نیز 80 طلبه سطح یک در این حوزه مشغول فراگیری علوم دینی هستند./936/ت303/ص
ارسال نظرات