۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۶۰۲
معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تبیین مبانی تربیتی و اخلاقی رویکرد حوزه علمیه آذربایجان غربی در سال تحصیلی جدید است

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی سال تحصیبلی جدید را با توجه بر مبانی اخلاقی و تربیتی آغاز کرده است.
حوزه علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: امسال مدارس علمیه آذربایجان غربی با محوریت مسائل اخلاقی و تربیتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای مسائل تربیتی و اخلاق دینی طلاب، امسال اساتید اخلاق از حوزه علمیه قم و آذربایجان غربی دعوت به کار شده است که به صورت عمومی و چهره به چهره با طلاب فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام مقدم از حضور حجت الاسلام حسن عرفان، استاد حوزه علمیه قم و مولف کتاب، در ارومیه خبر داد و گفت: با حضور این استاد اخلاق به مدت سه روز جلسات عمومی و چهره به چهره اخلاق و تربیت در حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) ارومیه برای طلاب برگزار شد.

به گفته این مقام مسؤول، مدارس علمیه آذربایجان غربی در زمینه آموزشی هم با نظم خاصی سال تحصیلی را در پیش گرفته اند.

وی از فعالیت هشت حوزه علمیه استان در سطح یک خبر داد و خاطرنشان کرد: طلاب سطح دو حوزه نیز در مدارس علمیه امام خمینی‌(ره) ارومیه و حوزه علمیه نمازی خوی مشغول ادامه تحصیل هستند.

حجت الاسلام مقدم، با بیان این‌که در مجموع یک هزار طلبه در حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی مشغول فراگیری علوم دینی هستند، اظهار داشت: از این تعداد بیش از چهل نفر شامل طلبه‌های سطح دو هستند.

وی با تاکید بر تداوم فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی در حوزه‌های علمیه استان گفت: استادان نیز با این رویکرد مشغول به تدریس هستند تا در پایان سال شاهد ارتقای شاخص‌های آموزشی در سطح مدارس علمیه استان باشیم.

به گفته معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، حوزه علمیه برنامه ای 24 ساعته برای طلاب در نظر گرفته است به گونه‌ای‌که افزون بر برنامه‌های متداول تربیتی، علمی، آموزشی، پژوهشی و معنوی‌، کلاس‌های آموزشی جانبی، اردوهای تفریحی، سیاحتی و زیارتی نیز برای ایام تحصیل پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام مقدم، در پایان ابراز امیدواری کرد‌‌ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال شاهد رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در همه زمینه‌ها باشیم./936/پ202/س
ارسال نظرات