۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۴۶۰۴
مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی:

حفظ و صیانت از موقوفات و اجرای نیات واقفان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به برخی از سفارش و توصیه ها در خصوص تغییر کاربردی مورد نظر اموال وقفی و یا دریافت اجاره بهای کمتر از حد گفت: بی توجهی به اجرای نیت واقفین در قبال توصیه ها به هیچ وجه قابل قبول و بخشودنی نیست.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در آیین معرفی رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه اظهار کرد: بحث موقوفات بحث ولایی است که جز مقام معظم رهبری و نماینده ایشان، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هیچ کس حق دخل و تصور و صدور دستور در این زمینه را ندارد.

وی، مسؤولیت اوقاف و امور خیریه را به علت مسایل شرعی، دست و پنجه نرم کردن با آتش جهنم یاد کرد و گفت: کسانی که به عنوان مسؤول در این سمت قرار می گیرند باید با دقت و حساسیت هر چه بیشتر و بدون در نظر گرفتن روابط تنها به حفظ و صیانت از موقوفات و اجرای نیت واقفین همت گمارند.

حجت الاسلام مصائبی با انتقاد از برخی کم توجهی ها به مسئله وقف و نیت واقفین اذعان داشت: برخی افراد به جای اینکه در کار خیر سهیم شوند، سعی می کنند با توصیه و سفارشهای بی مورد خود، دیگران نیز در این راه متزلزل کرده و دچار گناه کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه متاسفانه تا کنون در ارومیه نیز آنچنان که باید به اجرای نیت واقفین و حتی دریافت اجاره بهای معادل اموال وقفی توجه نشده است، ابراز امیدواری کرد: با تفکیک اداره اوقاف ارومیه از اداره کل بتواند به صورت جدی مسایل مربوط به وقف را پیگیری کند.

حجت الاسلام مصائبی، حفظ و صیانت از موقوفات، اجرای نیت واقفیت و توسعه موقوفات و گسترش فرهنگ وقف در جامعه سه رسالت مهم و اصلی اوقاف و امور خیریه است که اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این راستا حرکت می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، با بیان اینکه احیاء موقوفات نسبت به سالهای گذشته از روند رو به رشدی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارشادهای علمائ و روحانیون، ائمه جمعه و جماعت و همچنین اهل فرهنگ و دانشگاهیان فرهنگ وقف در جامعه گسترش یافته و شاهد جلوگیری از بسیاری از معظلات از جمله بیکاری، نا امنی، فساد در جامعه باشیم.

وی تعداد موقوفات شهر ارومیه را 183 مورد اعلام کرد و گفت: این میزان موقوفه برای شهری با این وسعت و افراد خیر کم است.

حجت الاسلام مصائبی تصریح کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری در شهر ارومیه موقوفات جدیدی به ثبت رسیده است که ساختمان سه طبق به ارزش 700 میلیون تومان و زمین زراعی در روستای اوصالو به ارزش 20 میلیون تومان نمونه ای از آنهاست که به ترتیب توسط آقایان حسن اسعد و منوچهر رضازاده وقف شده اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با گسترش فرهنگ وقف شاهد نشر مکتب اسلام، مبانی دینی، دستگیری از مستمندان و کمک تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان بی بضائت جامعه باشیم.

در ادامه این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل سنت ارومیه برگزار شد، آیت محمدی به عنوان رییس اوقاف و امور خیریه ارومیه معرفی شد.

گفتنی است، ساختمان اوقاف و امور خیریه ارومیه نیز به دست حجت الاسلام و المسلمین حسنی افتتاح شد. /936/پ202/ص
ارسال نظرات